Opinió

LA GALERIA

Aprendre a conviure amb les bicicletes

En el fons d'aquesta polèmica, hi ha els quatre desaprensius que s'han agafat la vorera com un velòdrom i van a tot drap

El debat ciutadà sobre el bon ús o el mal ús de les bicicletes i la campanya del col·lectiu ciclista contra l'ofensiva de sancions de l'Ajuntament de Girona també s'ha traslladat a aquestes planes, on diferents columnistes han mostrat el seu parer amb els matisos que vulguin. En el fons d'aquesta polèmica, hi ha quatre desaprensius que s'han agafat la vorera com un velòdrom i van a tot drap, sortejant vianants sense preveure que aquests es poden aturar o girar sense previ avís perquè hom té el convenciment que està en el seu espai. En la llista de greuges contra alguns ciclistes, hi podem afegir els que circulen de nit sense tenir la bici amb prou llum (a vegades, inexistent) perquè puguin ésser visualitzats per altres conductors. Per acabar, també hi ha els que pedalegen accelerats per carretera sense pensar que no es tracta de cap circuit i que hi ha circulació de motos i cotxes més ràpids. Sobretot, es dóna en carreteres estretes com ara la de Cassà a la Bisbal per Santa Pellaia, o la de Cadaqués, molt transitada en aquesta època. Ara bé, s'ha comprovat que les comarques gironines són un paradís per als ciclistes, i només cal veure els professionals internacionals que hi han arrelat i els negocis que s'han generat només al Barri Vell de Girona amb la bicicleta com a punt de trobada. És un turisme que està creixent, amb el plus que és desestacionalitzat, fet que s'ha de tenir en compte i s'ha de protegir. També s'ha de valorar positivament l'adaptació de molts trams de carril bici a la ciutat de Girona, una decisió que es complementa amb la que ja es va determinar fa un grapat d'anys de crear el carril bici que avui permet anar de Sant Feliu de Guíxols a Olot, en una decisió molt encertada i demostració palpable que es pot fer política de territori pensada per als ciutadans i que costa molt pocs diners. Durant molts anys, la bicicleta va ser l'únic vehicle que teníem a casa, i a països com Holanda tothom s'hi desplaça. Per tant, benvinguda sigui aquesta moda, que reuneix esport, turisme, economia i respecte al medi ambient. Estam davant d'una polèmica amb data de caducitat. Només cal que ens posem d'acord per eliminar els maleducats de les voreres i que el millor control policial serveixi perquè els ciclistes vagin ben senyalitzats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.