Opinió

La columna

Eleccions

Catalunya viu un dèficit inversor en infraestructures que ens costarà molts anys de recuperar

Si segueixen mínimament els mitjans de comunicació els semblarà que el govern espanyol s'ha desbocat i en els darrers mesos ha posat en marxa gran part de les infraestructures que tenia aturades o projectades. Els anuncis es repeteixen. I més que n'hi haurà abans del 20 de desembre. Això no és pas cert. Les inversions són tan minses que fan riure. Però és que, en el cas que fossin certes, seria molt difícil compensar el mal que es va fer a la competitivitat del país amb la brutal aturada d'obres del 2009 i el 2010. La imatge del pont que no duia enlloc, el de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal, passarà a la història, però és només això, una imatge. Rere hi ha un dèficit inversor que ens costarà molts anys de recuperar.

Les bones noves per a Catalunya van començar a l'estiu quan es va saber el pressupost per a l'any vinent. Es reactivava el quart cinturó. Llàstima que la lletra petita mostra que amb un milió d'euros. Si mai passen per Abrera, entrin a la B-40. Els farà molta gràcia. Ah, no agafin gaire velocitat. I si passen per Terrassa, veuran activitat. Sí, estan fent els enllaços que es van deixar, sí, tal qual, en el projecte del tram que està fet. Un tram que els terrassencs usen de cinturó de ronda. També hi havia diners per a la variant de Vallirana. La ministra Ana Pastor diu que les obres acabaran el 2017. El pressupost, però, el 2019. A veure qui té raó...

I fa pocs dies es va anunciar la represa d'obres a la Sagrera. Sí, allà on hi ha d'haver una estació del tren d'alta velocitat. Quan? Ni idea. Quina? Tampoc, ja que l'Estat ha licitat el projecte pactat amb CiU. Ja se sap, la burocràcia de l'Estat. La setmana passada Pastor va venir a inaugurar un tram de l'A-27. En aquest cas, almenys, serveix per anar de Valls al port de Tarragona. Però no se sap res de quan arribarà a Montblanc i encara menys, i és el més important, quan a Lleida i connectarà la indústria agroalimentària amb el port. Hi podríem afegir el desdoblament de l'N-II, la connexió ferroviària amb el Prat, la nova ronda Litoral de Barcelona. Sort que les eleccions són d'aquí a només dos mesos...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia