Opinió

Tribuna

‘Ozom'

“Lari es mostra com un actor potent, com un gran dominador de l'escenari

Estem acostumats a veure com l'èxit provoca fórmules repetitives destinades a perpetuar una idea que permeti mantenir el favor del públic sense gaire esforç. Potser per això sorprèn enfrontar-se a una proposta valenta, arriscada i absolutament original com Ozom, el nou espectacle del Mag Lari. Venia de fer un muntatge amb el referent dels mags americans dels grans espectacles que impacten des de tots els àmbits i potser el més lògic hauria estat seguir treballant en aquest camí, però Josep Maria Lari s'ha autoimposat un repte complex: fer-se més petit per arribar a ser molt més gran, buscar l'essència per arribar al centre de l'ànima.

No hi ha dubte que un espectacle de màgia impactant, dels que et deixen clavat a la cadira i amb la boca oberta, és tot un èxit instantani, però em fa l'efecte que encara ho és molt més un muntatge com aquest, que, a més de deixar-te amb la boca oberta, et fa riure, t'entreté, t'arrenca un somriure de complicitat, et remou la sensibilitat i la nostàlgia i, sobretot, et fa pensar, fa que abandonis el teatre pensant en tot el que has vist, en els matisos, en els detalls, en la subtilitat de les coses petites i amb la sensació que el podries tornar a veure l'endemà sense cap problema, al contrari, gaudint-ne encara més.

Lari fa de mestre de cerimònies i ens presenta quatre mags de referència: Gin Clark, una estrella de Las Vegas dels setanta; el pare Wenceslao Padró, un capellà que fa màgia i ventrilòquia; Cirici Pasqual, famós perquè barreja màgia i dansa clàssica, i Goretti, un mag punk, amb espectacles salvatges i directes. Són els àlter ego de Doug Henning, precursor de Copperfield i que va trencar motlles combinant màgia i espectacle musical; Wenceslao Ciuró, un capellà de Castellterçol, il·lusionista, ventríloc i autor de llibres molt populars; Fructuós Canonge, un enllustrador de la plaça Reial nascut a Montbrió del Camp l'any 1824 que va arribar a actuar davant d'Isabel II i d'Amadeu de Savoia, i Criss Angel, el successor gore de David Copperfield.

Lari es mostra com un actor potent, com un gran dominador de l'escenari i de tots i cadascun dels tempos i girs escènics, construint un espectacle singular, únic, diferent, càlid, sòlid i captivador, un muntatge que enamora per la seva capacitat d'entretenir i, sobretot, per la contundència absoluta a l'hora d'arribar a l'ànima i al cervell, de desvetllar emocions i records a la vegada que es converteix en una mena de catàleg ple d'amor i de sensibilitat, un tribut delicat a la història de la màgia i a les diferents maneres de presentar-la.

‘Ozom' ha deixat la grandiloqüència i gràcies al geni de Lari s'ha convertit en un regal únic i subtil, en una peça mestra que no es pot deixar perdre. Màgia pura en tots els sentits!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.