LA GALERIA
Endesa no endreça
El passat 17 de març, Manuel Cuyàs, des d'aquest diari, explicava que, onze anys després de la mort del seu pare, les factures de la llum que li envia Endesa encara van a nom del difunt tot i els seus esforços per normalitzar la situació. Sento haver de divulgar una altra experiència que gairebé supera la seva aventura. Tothom sap que ara, per facilitar la tasca als revisors, els comptadors de llum, de gas i de l'aigua solen instal·lar-se dins d'unes caixetes, a la façana de l'immoble, amb accés directe des del carrer. Un dia del mes de novembre passat, la meva dona arribava a casa just al moment en què un empleat d'Endesa acabava d'obrir la porteta del comptador de gas per procedir a la lectura. Tots dos constaten estupefactes que algú ha arrancat la “mirilla” o peça de l'aparell on es registra el gas consumit. El revisor en pren nota i promet avisar la companyia. Conscient, però, que ha d'implicar-hi un altre departament, recomana que nosaltres també fem la denúncia a través dels telèfons d'atenció al client. Així ho fem, seguint totes les indicacions que ens donen. Expliquem el que passa, en prenen nota, ens assignen un número i tot, i prometen venir aviat. La visita dels tècnics d'Endesa, però, brilla per l'absència. Repetim l'operació dues vegades més. Res de res. Mentrestant ens truquen en nom d'Endesa cada dos per tres per fer-nos ofertes, que rebutgem exigint que primer compleixin amb el servei. Els interlocutors sud-americans lo sienten mucho. Ens aconsellen personar-nos a alguna oficina de la companyia. Anem a Blanes, perquè la delegació de Lloret la van suprimir, i ho fem tres vegades, per problemes d'horari i d'excés de gent. Finalment, quan ens atén la senyoreta del taulell ens assegura que el millor perquè ens resolguin el tema és el telèfon i trucar a atenció al client. Li diem que ja ho hem fet. És igual. Cal tornar-hi. I ho fem. Però ningú ve. Sí que ve l'operari que revisa les calderes i la instal·lació del gas, el qual, per dues vegades, fa constar al seu paper que falta una peça del comptador. Ningú en fa cas. Ignorem, és clar, si el robatori de la mirilla pot comportar la seva aplicació a un altre comptador pagant nosaltres o bé que ens motivi una acumulació de consum. Per a més inri, el 9/3/2016 rebem una carta de la companyia on ens diuen que no han obtingut la lectura del comptador i que si no la donem nosaltres facturaran per estimació. Hi ha qui ens diu que denunciem els fets al departament de consum de l'Ajuntament. Haurem d'acabar així?