Opinió

Tribuna

L'Imserso

“El desastre organitzatiu i el frau consegüent, els hem patit aquells que havíem optat per viatjar a les illes

L'Imserso (Instituto de Mayores y Servicios Sociales), que depèn del Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, no ha estat mai cap entitat modèlica pel que fa a gestió i organització. Ha estat més un instrument de propaganda dels diferents gobiernos que per facilitar als pensionistes i jubilats unes vacances a uns preus mòdics. Tot i així, val ha dir-ho, ens els darrers anys, malgrat les mancances organitzatives, l'Imserso i Mundo Senior funcionaven de manera sui generis, però amb un modus operandi conegut pels usuaris; exemples: petites variacions, a darrera hora, dels horaris dels vols, especialment de tornada (si es tractava de viatges a les Balears o a les Canàries), poc encert en programar algunes excursions de preus desproporcionats.

Enguany (llegIU temporada 2015/2016), la mala organització ha estat de dimensions escandaloses i cal responsabilitzar-ne el ministre Alonso i, de rebot, Rajoy i el seu govern d'ineptes incapacitats per gestionar tantes responsabilitats. No obstant, com s'ha constatat, el govern del PP cuida més la “complicitat” amb les grans empreses, que l'eficiència i la bona gestió de govern. Mirin si no: el curs passat l'empresa que gestionava tota la programació de l'Imserso era Mundo Senior, amb mancances de gestió, però conegudes per tothom. Aquest curs, el PP devia estar molt interessat que guanyés el concurs quadriennal Mundiplan, vinculada a Iberia, però que per raons no conegudes (probablement manca d'infraestructura) es va optar per una solució salomònica: els viatges a la Península restaven en mans de Mundo Senior, i els de les Balears i les Canàries, que els desplaçaments calia que fossin amb avió, els ha adjudicat a Mundiplan.

El desastre organitzatiu i el frau consegüent als usuaris, els hem patit –d'entrada– aquells que havíem optat per viatjar a les illes i no a la Península. Acceptada la sol·licitud i fet el pagament corresponent, amb quaranta dies d'anticipació, tot feia pensar, malgrat que ja es coneixien més d'una suspensió de diferents viatges, que la cosa funcionava. Doncs no, amb menys de dos dies, les agencies de viatges ens comunicaven uns canvis sobtats de programació que desvirtuaven l'element atractiu del viatge: Lanzarote. Vegin: el viatge de 15 dies, consistia anar primer a Lanzarote i després a Tenerife, i a darrera hora ens comuniquen el canvi: primer a Gran Canària i després a Tenerife. Un canvi que, de cap manera ens poden pretendre fer creure els de Mundiplan, que 48 hores abans: 1) desconeixien la manca de places als hotels de Lanzarote i, encara menys, 2) que Vueling els programava el vol a Gran Canària. Una estafa amb totes les lletres, amb el vistiplau del govern del PP.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.