Opinió

la crònica

4.752 multes

En vuit mesos. El regidor de Seguretat, Via Pública i Mobilitat de l'Ajuntament de Girona, Joan Alcalá, es mostrava satisfet d'haver imposat aquesta quantitat de sancions en vuit mesos als conductors, gràcies a un control per càmera instal·lat en la cruïlla entre els carrers Emili Grahit i Barcelona. Els sancionats han de pagar una multa de dos-cents euros, i els treuen quatre punts del carnet. En el reportatge, es deia que restaven tres punts, però la realitat és que són quatre, com ha experimentat aquest cronista en la seva carn. El regidor valorava “molt positivament que en aquests mesos no hi ha hagut cap accident”. Ens preguntem quina incidència ha de tenir aquesta mesura sobre la seva darrera afirmació, perquè si hi ha hagut 4.752 infraccions i cap accident, vol dir que en aquell punt la perillositat és molt baixa. Pel que diu, cap de les infraccions ha provocat una sola víctima, malgrat les “constants infraccions” (17 per dia) i el control només ha servit per enutjar els conductors. Amb una mínim de coneixement del territori, hem de convenir que, precisament, al carrer de Barcelona, en el recorregut per l'interior de la ciutat, és impossible accelerar més del compte, avançar perillosament o saltar-se semàfors. La intensitat del trànsit no permet fer bestieses ni al conductor més eixerit. Diàriament, hi circulen milers de vehicles i, és clar, com cal fer-ho, moguts, si més no, per les pròpies circumstàncies del trànsit.

En una crònica anterior –i perdonin els lectors– ja vàrem escriure sobre aquesta qüestió. Però, ara, el regidor hi afegeix que la càmera detecta si s'ha passat en vermell o “en taronja”. Havíem entès que el senyal en taronja era preventiu i no suposava més que un toc d'alerta per avisar de la imminència del color vermell. Pel que sembla, ara n'hi ha prou que el semàfor es posi en groc quan ja estàs passant per detectar una infracció i condemnar a pagar dos-cents euros i restar quatre punts en el carnet. I el control l'executa un mitjà mecànic que no pot tenir en compte cap dels condicionants que en aquell moment influeixen en la maniobra, com pot ser que un vehicle anterior freni de cop al pas de vianants i obligui a parar o a disminuir la marxa mentre el semàfor inicia el seu procés amb el color groc. Evidentment, és còmode confiar-ho tot a una màquina i a un procés administratiu automàtic posterior contra el qual gairebé no queda altre recurs que el contenciós administratiu.

Aquest regidor pot instal·lar un centenar de càmeres als carrers de Girona i veurà multiplicada la seva capacitat sancionadora cent vegades, és a dir: imposar 472.520 multes en uns altre vuit mesos. I molts gironins es quedaran sense carnet de conduir. Magnífica gestió!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.