Opinió

Ull de peix

Quasi

Els que volem sortir d'Espanya ara ho tenim més complicat

Sé que ara toca mos­trar eufòria, inflar el pit i con­cen­trar-nos en els resul­tats en escons. Però jo no puc evi­tar sen­tir-me dece­buda. I és que són faves comp­ta­des: calia la mei­tat més un, i estem lluny d'aquest resul­tat. Sen­ti­rem fins a l'exte­nu­ació que ens diuen “ha ganado el no”, cosa falsa. El pre­si­dent Mas ha repe­tit mol­tes vega­des que aques­tes elec­ci­ons seran ple­bis­citàries si la gent ho vol. La gent no ho ha vol­gut. Cal, doncs, un referèndum. Les lleis que pre­senti al Par­la­ment Junts pel Sí, sovint sumant-hi els vots de la CUP, s'apro­va­ran amb como­di­tat i serà una manera fàcil de gover­nar, però no tenim els argu­ments que hauríem de tenir per pro­cla­mar la República Cata­lana. Hi ha països que sí, que ho han resolt al Par­la­ment, com és el cas de Kosovo, però no és el nos­tre cas, amb un Estat hos­til i una Europa pusil·lànime.

També em pre­o­cupa l'ascens de Ciu­ta­dans, tot i que era pre­vi­si­ble. Perquè vol dir que hi ha massa social que pri­o­ritza Espa­nya a Cata­lu­nya. Ho hem d'accep­tar, ho hem d'ana­lit­zar i n'hem de tro­bar la sor­tida. Els que volem sor­tir d'Espa­nya ara ho tenim més com­pli­cat.

El referèndum fa falta, perquè, amb l'excepció de Ciu­ta­dans i el PP, hi ha inde­pen­den­tis­tes a les altres for­ma­ci­ons polítiques. I com que, vis­tos els resul­tats a Cata­lu­nya, hem de pre­veure un retrocés del PP a Espa­nya, ho hauríem de pac­tar amb els soci­a­lis­tes, que ni tan sols s'ho plan­te­ja­ran. Ja veu­rem.

La part posi­tiva: que la represàlia de Madrid queda diluïda. Que no hem d'ama­gar-nos al soter­rani cada cop que sen­tim el soroll d'un avió, i per­do­neu la broma.

I encara queda pen­dent qui serà el pro­per pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat.

Molts inter­ro­gants, molta feina a fer, i una certa des­mo­ra­lit­zació que es pro­duirà de mica en mica. Això sí: hem fet un paper bri­llant, com mai en cap altra època de la història, tot i l'embat immo­ral i brut de què hem estat vícti­mes. Tan­ma­teix, ara per ara, i com diem al País Valencià, de fer­ment ni un gra. Ai.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.