la tribuna

El desordre ens presideix

Des de sempre, la xacra de l'Església institucional ha sigut justament posar l'home al servei de la llei, de la norma moral, i fins i tot del magisteri ordinari

Cap respecte a les persones, ni que siguin els fills o filles més virtuosos, res importa més que «els principis doctrinals» d'una doctrina que no té principis, ni cap ni peus

No sé què més cal que passi que no hagi pas­sat ja en el pri­mer par­tit de l'opo­sició per tal que el ciu­tadà no pugui dir que encara no té prou ele­ments de judici per ori­en­tar el seu vot, per­so­nal i intrans­fe­ri­ble, i del qual és l'únic res­pon­sa­ble. Si no els té, és que no els vol tenir. I si és així, cal pen­sar si és pos­si­ble una democràcia sense demòcra­tes. Tenir drets i no tenir deu­res no és ni pen­sa­ble. Tot indica que la famosa tran­sició deu ser un miratge. Tran­si­tar és anar d'un lloc a l'altre. I a hores d'ara ningú no sap quin deu ser aquest altre en el qual som, que s'assem­bla tant al lloc on érem. I amb una jerar­quia catòlica que o és la mateixa d'abans o la ger­mana bes­sona.

No hi a res al seu lloc. I que consti que no és només el Par­tit Popu­lar, el que no és al seu lloc, sinó tan­tes i tan­tes coses que no tin­dria prou espai per poder-les dir aquí. I tant se val! sabent com sé que aques­tes coses que diria són les matei­xes que tot­hom sap tan bé com jo. Altra cosa no és la cor­rupció que aquesta dege­ne­ració de la política que ens con­cer­neix a tots, i que tot ho empas­tifa. Governi qui governi, sem­pre sig­ni­fica el mateix: els interes­sos gene­rals i el bé comú han de pre­val­dre als par­ti­cu­lars. Fins al moment pre­sent, no hi ha constància que sigui el govern ofi­cial, el que supe­diti els interes­sos gene­rals als pri­vats, o bé als del seu grup polític, els seus cli­ents i els amics i bene­fac­tors. La pre­va­ri­cació, el sub­orn, la infor­mació pri­vi­le­gi­ada o la llei feta a mida impu­ten el Par­tit Popu­lar, no com a tal, sinó en vir­tut de càrrecs públics autonòmics. No tot és govern esta­tal, ni ho pot ser en un estat com el nos­tre, que és l'estat de les auto­no­mies. I aquí ja hi tor­nem a ser. L'Espa­nya de les auto­no­mies no es cor­res­pon amb la catòlica Espa­nya que té un govern no democràtic i que, per tant, no ha sor­tit de les urnes. I governa tant o més que el govern de l'Estat i que els governs autonòmics, que són els més fràgils. Però només alguns, no tots. El País Valencià no sem­bla gens fràgil. Ni tam­poc que esti­gui man­cat de res. Més aviat hi sobra de tot. Amb l'aval de la visita del Papa, les des­pe­ses a càrrec d'empre­ses fan­tas­mes, només són coses llet­ges o bé de mal gust. I si el Papa ho veu així, és lògic que la jerar­quia catòlica no hagi dit ni piu. No única­ment de les irre­gu­la­ri­tats rela­ci­o­na­des amb les pom­pes i les cerimònies de la visita papal, sinó amb totes. Al con­trari: assu­mint com a pròpia l'estratègia del par­tit nup­cial, s'ha pres­tat voluntària­ment a situar-se a l'avant­guarda. Amb el pre­text de la seva numan­tina defensa de la «la vida eterna», sense prin­cipi ni fi, ha emmas­ca­rat el govern amb una impu­tació gravíssima: «la cul­tura de la mort». El món al revés. Cul­tura de la mort és la inqui­si­to­rial, la cacera de brui­xes, i el menys­preu de l'heretge, no menys que de qual­se­vol per­sona que no digui amén. Des de sem­pre, la xacra de l'Església ins­ti­tu­ci­o­nal ha sigut jus­ta­ment posar l'home al ser­vei de la llei, de la norma moral, i fins i tot del magis­teri ordi­nari, que té el mateix valor que el que pugui tenir qual­se­vol opinió, que pot ser nul o pot ser molt, depe­nent de si diu veri­tat o no. I això que no és cap altra cosa que inte­grisme és el pa de cada dia. I arriba a tal extrem, que fins i tot una reli­gi­osa tan docta com honesta, i tan vir­tu­osa com recta, la monja bene­dic­tina Teresa For­ca­des, doc­tora en medi­cina i teòloga, s'ha vist obli­gada pel car­de­nal Rodè (ima­gina't cristià) a mani­fes­tar públi­ca­ment la seva adhesió als prin­ci­pis doc­tri­nals de l'Església. Més absur­da­ment ridícul, no ho pot ser. Cap res­pecte a les per­so­nes, ni que siguin els fills o filles més vir­tu­o­sos, res importa més que «els prin­ci­pis doc­tri­nals» d'una doc­trina –diguem-ho tot– que no té prin­ci­pis, ni cap ni peus, perquè és ego­la­tria nar­ci­sista pròpia de l'inte­grisme, que tot ho vol per a ell, i tot al seu ser­vei, de l'ínte­gre repre­sen­tant de Déu, que es des­in­te­gra només dir tots aquests dis­ba­rats. La pena és que són cone­guts i no ho sem­bla.

Nova­ment tenim el famós pal·li i tot el que cal és iden­ti­fi­car qui té l'honor tan poc hono­ra­ble de gau­dir de la seva ombra. De moment ja hi ha una cosa que abans no hi era: la custòdia del Cor­pus no té la Guàrdia Civil al cos­tat. I els jut­jats de guàrdia estan al ser­vei de qui els neces­siti. Diria que tots. Però no hi anem de cop. L'ordre s'ha de guar­dar, si volem que l'ordre ens guardi. De moment, el desor­dre ens pre­si­deix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.