Opinió

De set en set

Enquesta

És agosarat pensar que a partir de demà l'entorn canviarà molt

Ha arri­bat l'hora de l'enquesta defi­ni­tiva. Els dar­rers dies ens hem ali­men­tat de pre­vi­si­ons de vot de tota mena, si bé amb tendències comu­nes, però ara és l'hora de la veri­tat i aquesta nit tin­drem el resul­tat d'allò que vol la gent d'aquest con­junt cada vegada més inde­fi­nit que alguns en diuen Espa­nya. Després, si les pre­vi­si­ons no fallen, veu­rem tot un exer­cici de sumes i res­tes per inten­tar fer govern i liqui­dar un munt d'inter­ro­gants. Segur, s'hau­ran de fer noves enques­tes.

És ago­sa­rat pen­sar que a par­tir de demà l'entorn can­viarà molt i s'ini­ciarà un procés de canvi radi­cal, quan els pac­tes poste­ri­ors ja mira­ran d'aigua­lir qual­se­vol bri d'espe­rança, tot i que les urnes les car­rega la democràcia i l'última intenció és impre­vi­si­ble. Però, a la recerca del temps per­dut i en clau cata­lana, és impor­tant par­ti­ci­par en les elec­ci­ons i reforçar amb el vot les opci­ons democràtiques, naci­o­nals i pro­gres­sis­tes. L'oferta és sobre la taula i cal no equi­vo­car-se al triar la pape­reta.

El ven­tall d'opci­ons és clar, com també estan ben defi­ni­des les pro­pos­tes que cal des­car­tar. Des de la necessària salut democràtica, cal des­car­tar les opci­ons que es fona­men­ten en la men­tida i es mouen entre les cla­ve­gue­res de les bru­tes aigües resi­du­als. Els dar­rers dies han mos­trat, nova­ment, la part més fosca dels fills del fran­quisme, com una segona part de la con­xorxa Aznar-Ace­bes que, el 2004, va fer per­dre les elec­ci­ons als popu­lars men­ti­ders.

No ens equi­vo­quem, siguem valents i aju­dem a fer una bona enquesta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia