Política

Consulta

En marxa la consulta ciutadana a Monistrol de Calders perquè els veïns es posicionin sobre el govern que volen

El procés, impulsat per la CUP després de perdre l'alcaldia per una moció de censura, s'allargarà fins les vuit del vespre

A les nou en punt del matí ha obert l'única mesa que s'ha ins­tal·lat a Monis­trol de Cal­ders (Moianès) perquè els seus veïns puguin votar quin govern volen pel muni­cipi. A la con­sulta ciu­ta­dana, impul­sada per la CUP, poden votar-hi els majors de 18 anys que esti­guin empa­dro­nats al poble. Amb una pre­gunta clara: ‘Quin és el govern que pre­fe­rei­xes per a Monis­trol?', els veïns han pogut tirar fins a tres opci­ons, ‘CUP', ‘PDC+MDI' i ‘Altres'.

La con­sulta arriba dos mesos després de la moció de cen­sura impul­sada per CiU i MDI -marca vin­cu­lada a ERC-, que va fer fora del govern muni­ci­pal a la CUP un any després que hagués acon­se­guit l'alcal­dia. Els votants arri­ba­ven amb comp­ta­go­tes aquest diu­menge al matí, tot i que la CUP con­fia que les vota­ci­ons s'ani­min a la tarda. La mesa tan­carà a les vuit del ves­pre, moment en què es farà el recompte de vots.

El pas­sat 9 de juliol pros­pe­rava a Monis­trol de Cal­ders una moció de cen­sura impul­sada per CiU i MDI -marca vin­cu­lada a ERC-, que va des­ban­car de l'alcal­dia la CUP. El govern dels cupai­res es va com­pro­me­tre, en el seu dis­curs d'inves­ti­dura, a con­vo­car una con­sulta ciu­ta­dana el mes de setem­bre per vali­dar la seva acció de govern i, després de la moció que els va fer fora del govern, va deci­dir man­te­nir-la per conèixer l'opinió de la ciu­ta­da­nia. Amb la pre­gunta ‘Quin és el govern que pre­fe­rei­xes per a Monis­trol?', els veïns poden esco­llir al llarg d'aquest diu­menge entre tres res­pos­tes dife­rents: ‘CUP', ‘PDC+MDI' o ‘Altres'.

L'exal­calde cupaire Ramon Van­cells ha expres­sat: “som cons­ci­ents de la difi­cul­tat de tirar enda­vant la con­sulta sense el suport ins­ti­tu­ci­o­nal perquè suposa dema­nar un ‘plus' de militància a la gent”. L'equip de govern actual va opo­sar-se a donar suport a la cele­bració de la con­sulta i va eme­tre un comu­ni­cat on asse­gu­rava que es trac­tava d'un acte de par­tit i “no unes elec­ci­ons muni­ci­pals ni vin­cu­lats”.

Van­cells con­si­dera que “és molt impor­tant en quin sen­tit s'expressi la gent perquè en pren­drem nota i, a par­tir d'això farem una opo­sició o una altra”. De fet, l'exbat­lle i actual regi­dor de la CUP al con­sis­tori con­si­dera que la moció de cen­sura “caurà pel seu propi pes” si la ciu­ta­da­nia atorga als cupai­res el mateix nom­bre de vots que van rebre a les pas­sa­des elec­ci­ons muni­ci­pals, 193 vots. Van­cells ha asse­gu­rat que li agra­da­ria que la lec­tura dels resul­tats “fos com­par­tida i ens poguéssim asseure els tres grups al vol­tant d'una taula i inter­pre­tar el sen­tit del vot”.

L'opinió dels veïns

Els votants arri­ba­ven de manera esgla­o­nada aquest diu­menge al matí a l'urna ins­tal·lada davant de l'Ajun­ta­ment. Una de les més mati­ne­res ha estat la Laura Ber­tran, que ha expli­cat que ha deci­dit par­ti­ci­par a la con­sulta ciu­ta­dana perquè “tots tenim dret a votar abans que es tiri enda­vant una moció de cen­sura”. De fet, Ber­tran estava satis­feta amb el govern cupaire perquè con­si­dera que “el poble havia millo­rat en molts aspec­tes”.

Una altra de les votants que ha acu­dit a votar aquest diu­menge el matí ha estat la Maria Cabrera, que ha asse­gu­rat que ha deci­dit anar a votar perquè no està d'acord amb les coses que han pas­sat: “vull veure si hi ha un canvi més bo pel poble. Tan me fa el govern i qui­nes sigles hi hagi, però vull que es posin d'acord per tre­ba­llar pel poble”.

En Jordi Baró és un altre veí que ha deci­dit acu­dir a l'urna per mani­fes­tar la seva opinió res­pecte el govern muni­ci­pal de Monis­trol de Cal­ders. Baró ha tin­gut cer­tes des­a­vi­nen­ces amb la CUP i, per això, ha dit “he deci­dit venir a votar”. De la seva banda, Genís Jò, veí de Monis­trol, con­si­dera que és “impor­tantíssim” saber l'opinió del poble i cri­tica que “s'han produït un seguit d'acci­ons al muni­cipi en què no s'ha dema­nat la veu del poble”. “Si fem gala que votar és el més democràtic, crec que avui a Monis­trol estem donant un exem­ple en aquest sen­tit”, ha afe­git el veí.

Una de les votants que s'ha mos­trat crítica amb la moció de cen­sura és l'Alba More­lla, que ha apun­tat que “no hi havia prou argu­ments per tirar-la enda­vant”. A més, More­lla con­si­dera que “abans de tirar enda­vant la con­sulta, els par­tits que la van impul­sar hau­rien d'haver fet una con­sulta per conèixer l'opinió de la ciu­ta­da­nia”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia