municipal
Vilafant, satisfet amb els regidors de proximitat un any després
La creació de la figura del regidor de proximitat, ara fa un any, amb l'objectiu principal de millorar la comunicació amb els ciutadans en cerca de més eficàcia i eficiència en la gestió municipal, té una bona valoració dels responsables polítics vilafantencs. Aquesta nova forma de comunicació permet als vilafantencs adreçar-se als seus regidors mitjançant el correu electrònic, el telèfon mòbil o la missatgeria instantània, nous canals que s'afegeixen als ja existents (presencials, instància, telèfon, e-Tram, formulari de suggeriments, correu electrònic, que busquen “l'eficàcia en la comunicació i en la tramitació”.
En el balanç de l'experiència de l'Ajuntament de Vilafant, es descriu que les comunicacions adreçades directament al regidor de proximitat han tingut un increment de prop d'un centenar de consultes, distribuïdes en un 60% al telèfon dels regidors, 30% en persona i 10% per correu electrònic. Respecte a les peticions fetes, uns 37% són sobre la via pública, un 29% estan relacionats amb el civisme i la convivència, un 21% sobre els serveis municipals i el 13% relacionats amb temes de trànsit i seguretat viària. La distribució territorial dels regidors es va establir per nuclis i nombre de veïns i va quedar de la següent manera: Francesc Gaspar és l'encarregat del nucli antic; César González, del Camp dels Enginyers nord, i Marissa Resta, del Camp dels Enginyers sud; Kiko Marín, de les Forques nord i Xavier Garcia, de les Forques sud. L'Ajuntament de Vilafant n'ha fet difusió per augmentar l'efectivitat de la mesura i tots els domicilis del municipi han rebut un díptic amb la informació necessària.