Política

Xarxa de trens deficitària

La CUP denuncia l’abandó de la xarxa de rodalies

La formació aposta per potenciar les infraestructures ja existents a Girona

La cap de llista de la CUP-Assem­blea Cons­ti­tu­ent per Girona, Natàlia Sànchez, va esco­llir ahir l’estació de tren de Celrà, una de les més depri­ments de la xarxa de roda­lies comar­cal, per pre­sen­tar les pro­pos­tes de la seva for­mació en matèria d’infra­es­truc­tu­res, cen­tra­des en bona part en la millora dels ser­veis fer­ro­vi­a­ris. “Neces­si­tem unes con­ne­xi­ons viàries i un trans­port públic de qua­li­tat i al ser­vei de la gent, i això sig­ni­fica que siguin de acces­si­bles, pun­tu­als, a preus asse­qui­bles i amb una ade­quada freqüència de pas”, va dir la can­di­data a peu d’andana, en un entorn propi d’una via morta, amb les velles case­tes de pas­sat­gers ocu­pa­des per maquinària d’Adif i els murs escros­to­nats i plens de gra­fits. “Els governs tant de l’Estat com de la Gene­ra­li­tat s’han dedi­cat els últims anys a inver­tir en macroin­fra­es­truc­tu­res, que no sola­ment com­por­ten un greu impacte pai­satgístic, sinó que tam­poc donen res­posta als des­plaçaments més curts i freqüents, que són els que fan els ciu­ta­dans per anar a la feina o a l’escola”, va dir Natàlia Sánchez, que va resu­mir la pro­posta de la CUP en “la millora i poten­ci­ació de les infra­es­truc­tu­res ja exis­tents”.

El número dos de la for­mació inde­pen­den­tista i regi­dor de Cul­tura de Celrà, Dani Cor­nellà, va expli­car que a les comar­ques giro­ni­nes hi ha una quin­zena d’esta­ci­ons que no com­plei­xen els estàndards mínims de qua­li­tat, entre les quals va esmen­tar, a part la de Celrà, les de Sant Jordi Des­valls, Sant Miquel de Fluvià, Vilajuïga, Cama­llera, Bor­dils o Vila­ma­lla. Aques­tes deficiències no només tenen a veure amb la falta d’acces­si­bi­li­tat, sinó direc­ta­ment amb la seva “peri­llo­si­tat”, va remar­car: “Són esta­ci­ons enve­lli­des, algu­nes de molt degra­da­des i mal il·lumi­na­des, i on fins i tot fa por pas­sar-hi de nit, i no s’ha fet cap esforç per adap­tar ni tan sols les anda­nes a la llar­gada dels nous com­bois, amb el risc que la gent cai­gui a la via quan puja o baixa dels vagons”. Cor­nellà admet que el govern esta­tal pro­met des de fa anys un pla de millora, però en la pràctica, segons va cons­ta­tar, “el man­te­ni­ment es refia sovint a la volun­tat d’ ajun­ta­ments i veïns, que són els que s’impli­quen per nete­jar i con­di­ci­o­nar les esta­ci­ons”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia