Política

Valtònyc: “Estic molt content de ser lliure i ser aquí, confio plenament en la justícia belga”

L’euroordre el reclama per un delicte de terrorisme

El cantant, que espera ser un “precedent” legal en el futur per a altres artistes, comptarà amb l’advocat Paul Bekaert, el mateix lletrat belga de Carles Puigdemont

El cantant ha quedat en llibertat amb mesures cautelars

Josep Miquel Are­nas, més cone­gut com a Valtònyc, està “molt con­tent de ser lliure” i con­fia “ple­na­ment” en la justícia belga, que haurà de resol­dre l’euro­or­dre con­tra ell emesa per Espa­nya.

El can­tant va ser con­dem­nat a Espa­nya a 3 anys i mig de presó per l’Audiència Naci­o­nal perquè aquesta va con­si­de­rar que les lle­tres de les seves cançons com­por­ta­ven enal­ti­ment del ter­ro­risme, injúries a la corona espa­nyola i ame­na­ces.

Segons ha expli­cat a la roda de premsa, l’estat espa­nyol el reclama per un delicte de ter­ro­risme i ha mos­trat una còpia de l’euro­or­dre cur­sada per la justícia espa­nyola.

Així ho ha asse­gu­rat el raper en roda de premsa des de Brus­sel·les després que un jutge ins­truc­tor a Gant l’hagi dei­xat en lli­ber­tat amb cau­te­lars aquest dijous men­tre es resol la petició d’extra­dició a l’estat espa­nyol. Segons ha expli­cat el can­tant, a més de Gon­zalo Boye, serà defen­sat a Bèlgica per l’advo­cat Paul Beka­ert, cone­gut entre altres per repre­sen­tar Car­les Puig­de­mont quan era a la capi­tal belga.

El mallorquí ha dit també que “no ha fet res més que can­tar” i ha acu­sat la justícia espa­nyola de per­se­guir-lo per ser “d’esquer­res, comu­nista i inde­pen­den­tista”.

També ha expli­cat que des que és a Bèlgica tre­ba­lla com a dis­se­nya­dor web i ha llo­gat una casa i espera poder seguir fent cançons i con­certs. “La meva intenció és fer feina, viure i seguir can­tant i si puc tor­nar a l’estat, ja ho faré quan hi hagi una República cata­lana”, ha expli­cat. Per altra banda, també ha dit que per ell Puig­de­mont és un “exem­ple de dig­ni­tat i resistència”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia