Política

Junts d’Olot prioritza la biblioteca a Can Sacrest

ERC comença la campanya proposant la redacció d’un pla estratègic de ciutat que arribi fins al 2050

La CUP proposa rescatar les concessions del transport, dels pàrquings i de les zones blaves

Construir una nova biblioteca a Can Sacrest és el projecte més important, quant a inversió, de Junts per Catalunya a Olot, segons va destacar ahir el cap de llista, Pep Berga. El candidat va remarcar que volen que sigui també un espai de relació. “Volem passar d’una biblioteca plena de llibres a una plena de persones”, va sentenciar. Berga va afegir-hi que un dels altres projectes rellevants del seu programa de cultura és cobrir el pati de l’hospici i convertir-lo en un equipament escènic equipat que es pugui utilitzar tots els mesos de l’any. Pep Berga va assegurar que, si és elegit alcalde, tindrà una dedicació exclusiva a la ciutat i no deixarà l’àrea de Cultura que sempre ha presidit i que, com va dir, va ser el motiu que ell entrés en política. A més, va apostar pel model de cultura vigent. “Ens agrada el model de qualitat, per a tothom i amb implicació pública i d’entitats”, va dir.

Olot 2050

La cap de llista d’ERC, Anna Barnadas, va manifestar que, si és alcaldessa, la primera acció que impulsarà és la redacció d’un pla estratègic de ciutat amb l’horitzó 2050. “Olot és un referent cultural gràcies al pla estratègic liderat per Pep Fargas [exregidor de del govern de Lluís Sacrest i ara a la llista d’ERC] fa 16 anys. Ara ens cal un pla que defineixi estratègies en tots els àmbits”, va dir. Barnadas va remarcar el moment de canvi social que ha d’afrontar Olot i va postular el lideratge d’aquest canvi amb el projecte d’ERC com a motor. Segons ella, s’ha de fer amb la màxima participació i consens.

Bracons

El cap de llista de la CUP, Lluís Riera, va apostar per un pacte per solucionar la mobilitat interna que, segons ell, complica Bracons. “Hem fet pedaç sobre pedaç”, va indicar. Va proposar fomentar els desplaçaments a peu i en bicicleta, municipalitzar el transport públic d’Olot i rescatar les concessions dels aparcaments. També va apostar pel consens per la variant per solucionar els problemes del vial Sant Jordi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia