Política

El president del parlament britànic diu que Puigdemont seria “extremadament benvingut” a Westminster

Bercow responia a la pregunta d’una diputada laborista

El govern britànic fa una crida al diàleg durant un debat sobre la sentència del Suprem a la cambra dels comuns

El pre­si­dent de la cam­bra del comuns, John Ber­cow, obre la porta de West­mins­ter a l’expre­si­dent Car­les Puig­de­mont. “Si ve aquí a par­lar serà extre­ma­da­ment ben­vin­gut”, ha res­post Ber­cow a la dipu­tada labo­rista Emily Thorn­berry, que havia pre­gun­tat al secre­tari d’estat per a Europa, Chris­top­her Pinc­her, si podia garan­tir que l’expre­si­dent seria “lliure” de visi­tar el Regne Unit “sense risc de ser arres­tat ni extra­dit”.

En un debat al par­la­ment britànic sobre la sentència del Tri­bu­nal Suprem, Pinc­her ha fet una crida al diàleg per resol­dre la situ­ació política a Cata­lu­nya, però ha remar­cat que es tracta d’una “qüestió d’Espa­nya” i que els líders inde­pen­den­tis­tes han “d’aca­tar la llei”.

Pinc­her ha defen­sat l’ordre cons­ti­tu­ci­o­nal i les “estruc­tu­res legals” de l’estat i ha remar­cat que la justícia espa­nyola és “trans­pa­rent” i “robusta”. Pel secre­tari d’estat per a Europa, la qüestió cata­lana s’ha de “resol­dre per la via cons­ti­tu­ci­o­nal i legal”.

D’altra banda, el Par­la­ment Euro­peu ha rei­te­rat la pro­hi­bició a Puig­de­mont per acce­dir a les seves ins­tal·laci­ons i ho ha jus­ti­fi­cat amb la pre­sen­tació d’una nova euro­or­dre con­tra ell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia