L'alcalde de Pego membre de la comissió per al seguiment del tren Gandia-Dénia
La Xarxa d' Alcaldes va constituir dimecres passat, coincidint amb el 36 aniversari de la mort de la línia Gandia-Dénia, la Comissió Especial que estarà formada per un representant de cada formació política, una decisió presa pels mandataris reunits, 11 de les 33 poblacions de la Marina Alta.
Dues són les finalitat de crear aquesta Comissió Especial de Seguiment de la línia ferroviària, d'una banda intentar que la responsabilitat no caiguera sobre una sola persona, en este cas, l'alcaldessa de Dénia, i de l'altra i la més important, que no és polititze la negociació. Perquè allò essencial és que «es faça el tren» i per això es crea la comissió amb quatre de representants de diferents ideologies polítiques», detallava Ortolà. Així la Comissió es crea per fer una pinya per tal de representar una necessitat de la Marina Alta, «perquè ja està bé que per a fer 32 quilòmetres de via es tarde tant».
Entre els membres de la Comissió Especial de seguiment es troba l'alcalde de Pego, Carmelo Ortolà, com a representant dels partits independents, l'alcaldessa de Dénia, Ana Kringe, en representació del Partit Popular; Eduardo Monfort, alcalde de Xàbia, pel Bloc Nacionalista Valencià i Josep Moragues, primer edil de Llíber, com a membre del Partit Socialista.
La finalitat d'aquesta pluralitat política en la Comissió Especial és que persistisca el coratge reivindicatiu nascut de la multitudinària manifestació que, en els carrers de Dénia, va exigir fa 12 dies la construcció de l'enllaç ferroviari amb Gandia.
Així, la seua pròxima actuació serà la de recopilar de tots els ajuntaments esta demanda, en forma de queixa particular personalitzada per a poder elevar-les al Síndic de Greuges, José Cholbi, i, des d'esta institució autonòmica al Defensor del Poble, al Govern de la Nació i al Consell. En resum es podria dir que a partir d'ara, la Comissió Especial de Seguiment del tren fins a Dénia, es dedicarà a donar la tabarra perquè es construïsca el tren.
D'altra banda, per part del Ministeri de Foment també arribaven notícies aquesta setmana. Per a continuar confirmant que el tren de la costa que Foment inclourà en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana hauran de finançar-lo a mitges entre el Ministeri i la Generalitat. Almenys és la proposta que barallen ambdós administracions en les negociacions que mantenen des de setembre del 2009 per a consensuar este pla ferroviari i un nou protocol de carreteres. Precisament, l'esquema d'este últim acord és el que s'aplicarà al futur Pla de Rodalies: s'elaborarà un llistat d'actuacions necessàries i el finançament anirà a càrrec de les dues administracions.