Política

Podem reclama a Bravo (Guanyem) que els deixi ser dos anys al govern de la Bisbal

El cercle local de la formació insta l’edil electa a respectar el pacte preelectoral i el precepte de repartir els quatre anys

El cercle de Podem a la Bisbal d’Empordà, que va anar en coalició amb Guanyem i Maite Bravo com a cap de llista, reclama a l’edil que els cedeixi la representació al consistori els dos darrers anys de mandat, d’acord amb el pacte subscrit pels dos grups a l’abril per presentar candidatura conjunta. Segons el tercer acord del document, la presència de les dues formacions en el nou consistori s’havia de repartir al 50%, i, en cas que el nombre final d’electes fos senar –només en van assolir un–, l’edil imparell hauria de cedir el lloc a un representant de l’altre grup als dos anys.

Bravo, finalment, va inscriure el grup municipal a nom, sols, de Guanyem i ha entrat en l’executiu amb ERC i la CUP, amb les àrees d’Acció Social i competències d’Habitatge Protegit. Des de Podem, l’enllaç entre el cercle i les altres formacions, Bilal Bensahid, desmenteix que s’oposessin a participar de l’executiu i defensa la feina feta des del col·lectiu en campanya, com a clau en els 341 vots i l’acta aconseguida. Per Bensahid, no hi havia cap discrepància entre l’assemblea local de Podem per governar amb forces independentistes, com són ERC i la CUP i lamenta que Bravo “vetés” la seva participació en les converses amb els representants d’aquests dos grups, l’alcalde republicà, Enric Marquès, i el primer tinent d’alcalde de la CUP, Carles Puig.

Reclamaran l’acord

Podem vol reconduir la situació i aconseguir representativitat al consistori a partir del juny del 2021, en l’equador del mandat municipal. Per a aquest objectiu, no descarten entrar en litigis, per bé que, per norma, l’acta és personal i el més habitual és que en cas de discrepància l’edil electe acabi passant a ser no adscrit. El cercle de Podem reivindica la política “no com una professió, sinó com una vocació”. I en matèria d’habitatge, destinar-hi un 2% del pressupost anual, fer que en 15 anys el 15% del parc local sigui social –amb 50 de nous cada any–, i fomentar l’ús de pisos buits o nous models, com ara la masoveria urbana o pisos cooperatius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

POLÍTICA

Kissinger deixa un món en flames

Mor Henry Kissinger, el controvertit exsecretari d’Estat dels EUA

barcelona

Dues pancartes davant el Consell de la UE per reclamar l’oficialitat del català

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Tres morts i sis ferits en un atac a trets a Jerusalem

barcelona

Sánchez defensa la figura del verificador per “la desconfiança” amb ERC i Junts

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Israel i Hamàs amplien un dia més la treva

barcelona
política

Pujol celebra que l’amnistia sigui tan àmplia com es pugui

barcelona
Conflicte bèl·lic al pròxim orient

El món, pendent de la treva a Gaza

Tel Aviv
Política

Felip VI obvia l’amnistia

madrid