Política

CARLES ÁLVAREZ

ALCALDE DE VILAMALLA (UNIM VILAMALLA)

“Crec que el centre logístic ara va de veritat”

“Seria una pena deixar perdre fons europeus”

“El primer, fer la nova escola. Calculem que l’any vinent es pugui posar a licitació”

Experiència
Fa vint-i-quatre anys que és a l’Ajuntament, dotze dels quals ha estat alcalde, i ara afronta el quart mandat. També ha estat regidor un total de dotze anys.
Sis regidors, després vuit i llavors nou. Tan bé ho han fet que s’han quedat sense oposició?
Considero que l’equip ha donat tot el que tenia de si. Això és la feina de tot un equip i no només meva. Funciona perquè som precisament un equip. Fa 12 anys vaig trobar 12 companys que volien treballar per millorar Vilamalla i després la resta de l’equip ens va seguir. Això és el que ha fet que entre tots suméssim.
Deia fa poc que aigua, llum i fibra òptica estan al dia. Ara quins objectius té per a Vilamalla?
Justament acabem l’última fase de dotació de serveis a la zona residencial i de cara al nou mandat tenim tres objectius importants. El primer, fer la nova escola. Calculem que l’any vinent es pugui portar a licitació perquè el govern ja té la partida per poder-ho afrontar. Dos, amb el trasllat de l’escola tindrem un espai per poder fer una llar d’infants. El tercer és fer una llar per la gent gran, un punt de referència per a la gent gran o una oficina d’atenció per a la gent gran que no tenim. Ara estem treballant-hi i adequant un local. A més, de mobilitat sostenible volem fer una via verda que uneixi les zones industrials –on hi ha unes 5.000 persones treballant-hi– amb Figueres. I també millorar les zones industrials.
La parcel·la per a l’escola van posar-la a disposició d’Ensenyament ja fa uns anys. Ara va de veritat?
S’està redactant el projecte i calculem que durant aquest any el projecte estarà definitivament redactat i la intenció és que durant l’any vinent es pugui portar a licitació.
El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, deia fa poc que l’inici d’obres de Logis Empordà seria el 2020.
Com que fa tants anys que en parlem, algun dia serà veritat. Ara sembla ser que sí. Ho veig amb cautela però tinc moltes ganes que sigui realitat d’una vegada. I que sigui l’inici d’un moviment logístic a la comarca. El projecte està fet, falta que hi hagi el conveni per repartir qui assumirà els costos, que són d’uns 16 o 17 milions d’euros. Generalitat, fons europeus i Foment. Hi ha empreses privades que volen que es desenvolupi i que en puguin fer una part al voltant de l’estació.
La primera reacció seva ha estat escèptica. Li queda la sensació que ara va de veritat?
Jo crec que sí, perquè seria una pena deixar perdre fons europeus. I, d’altra banda, també m’ho fa pensar el fet que el projecte s’ha fet conjuntament amb Madrid. Els tècnics d’Adif i els de la Generalitat s’han entès molt bé. Ara no és allò que des d’aquí s’hi posava molta voluntat i des d’allà no s’escoltava gaire. Sembla ser que aquesta entesa existeix i que hi ha bona sintonia. Tinc entès que el conveni per assumir el repartiment de despeses està avançat. Falta que les despeses siguin als pressupostos de cada institució. Són diners. Hi ha també la millora de l’estació de passatgers, que necessita un arranjament important.
Millora que com a municipi li interessa també especialment.
L’estació té una funció important per a la mobilitat de les persones que viuen i treballen per aquí. El tema Logis Empordà El Far / Vilamalla és important perquè podria significar una reactivació econòmica, pel que fa a indústria, centre logístic i és molt interessant per a la comarca i la resta de comarques gironines.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.