Política

El PDeCAT s’ofereix per als comptes i mandat estatals

El partit, disposat a un suport estable de legislatura per al govern de PSOE-UP

Justifica el seu sí al pressupost per una injecció a rodalies i infraestructures

El Par­tit Demòcrata Euro­peu Català (PDe­CAT) donarà el vis­ti­plau als pres­su­pos­tos del govern de PSOE i Uni­des Podem, però, a més, està dis­po­sat a ofe­rir un suport esta­ble dels seus qua­tre dipu­tats al Congrés per a la resta de legis­la­tura perquè, de fet, pel seu por­ta­veu a la cam­bra, el dipu­tat Fer­ran Bel, l’apro­vació dels pres­su­pos­tos de l’Estat “marca l’inici de la nova legis­la­tura, que havia arren­cat amb difi­cul­tats” i que aposta perquè sigui “llarga”.

Bel ha expres­sat la “clara volun­tat” del seu par­tit d’arri­bar a acords de legis­la­tura però ha dei­xat clar que no depèn només del PDe­CAT, sinó de la dis­po­sició del govern espa­nyol i que “els acords es vagin com­plint”. De fet, Bel anun­ci­ava el suport als pres­su­pos­tos esta­tals per l’acord asso­lit amb l’exe­cu­tiu de Pedro Sánchez en roda­lies i altres infra­es­truc­tu­res. En pri­mer lloc, Bel pre­sen­tava com un asso­li­ment de la nego­ci­ació una par­tida de 232 mili­ons per a la gestió de Roda­lies per part de la Gene­ra­li­tat, millo­res de les línies R3 i R12 entre Ripoll i Puig­cerdà i de Lleida a Man­resa, però també par­ti­des per a la con­versió en labo­rals dels pro­fes­sors de la UOC o per a fer rea­li­tat l’estació del TAV a l’aero­port de Girona.

Chacón veu excloent Junts

La candidata del PDeCAT a la presidència de la Generalitat, l’exconsellera Àngels Chacón, va retreure ahir a la candidata de Junts, Laura Borràs, un discurs que veu excloent cap a la resta de formacions independentistes. Per Chacón, Borràs apunta més a “exclusió” que a “suma” quan defensa formar un govern “nítidament independentista”, com si altres partits diferents a Junts no ho fossin. Chacón, que va ser rellevada de la conselleria d’Economia pel president Torra quan aquest va nomenar el conseller Tremosa, afirma que li desagrada la terminologia de Borràs: “Em fa por utilitzar aquesta terminologia. No em sona a integració ni a suma, sinó a posicions absolutes.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.