Política

Junts rep en vint dies 1,3 milions en microcrèdits

Unes 500 persones han participat en el finançament de la campanya electoral del partit amb una aportació mitjana de 3.000 euros

La despesa més alta correspon a la tramesa de butlletes

500 persones i 1.300.000 euros és el resultat final de la campanya de finançament de vint dies amb què Junts ha finançat la despesa electoral del 14-F. La formació de Carles Puigdemont s’estrena en aquesta campanya com a partit polític i sense drets electorals, la qual cosa els impedia l’accés a crèdits bancaris i a les bestretes concedides en funció dels resultats en anteriors comicis.

Davant aquest escenari, els responsables econòmics dels partit van optar per finançar la campanya electoral bàsicament a través d’aportacions individuals en forma de crèdits que el partit retornarà en el termini d’un any un cop rebi els diners que l’Estat concedeix en funció dels resultats obtinguts i de la participació en els comicis. Amb aquests càlculs, la formació s’havia fixat un sostre d’un milió d’euros, que finalment s’ha vist superat en 300.000 euros gairebé vint dies després d’iniciar la campanya. Per aquest motiu, els seus responsables ja van donar ahir per tancada la campanya de crèdits i ja han pogut començar a pagar els proveïdors, segons explica la directora de campanya, Elsa Artadi, que assegura que aquest sistema “ha vingut per quedar-se”. “Ens pensàvem que seria la part més difícil i ha resultat ser molt fàcil gràcies també a la resposta que hem tingut dels afiliats, que han confiat en la nostra gestió”, assegura. L’objectiu és retornar tots els préstecs amb la subvenció que es rebi en funció dels resultats i estava clar que no es podia “estirar més el braç que la màniga”, hi afegeix l’administrador electoral del partit, Marcel Padrós. L’abonament del crèdit es pagarà a un interès de l’1,519%.

En espera d’acabar de comptabilitzar en detall totes les aportacions, i segons explica Padrós, unes 500 persones han aportat, a títol individual i d’acord amb els criteris fixats pel partit, quantitats que anaven des dels 1.500 euros fins als 3.000, tot i que al final la mitjana s’ha situat al voltant dels 3.000 euros. També s’han fet algunes aportacions molt més altes, que han arribat als 10.000 euros. Amb el tancament dels crèdits, el partit manté encara oberta la campanya de donacions. Totes aquelles persones que formen part de les llistes electorals també han hagut de fer aportacions al partit en funció del lloc que ocupen a la candidatura i de la seva situació econòmica.

Pel que fa a les diferents despeses d’aquesta campanya electoral força atípica, la tramesa de les butlletes, el programa i els sobres a prop de 5.000.000 de votants és la més costosa; 350.000 euros. Altres despeses importants corresponen a l’organització d’actes, que si bé no ha requerit grans espais, sí que ha calgut una aposta en tecnologia i pantalles que ha encarit el resultat amb un cost final de prop de 150.000 euros. Una altra part important és la contractació d’espais exteriors per a publicitat.

Fer arribar la fibra òptica a tot Catalunya

La candidata, Laura Borràs, es va comprometre ahir a lluitar contra la “pobresa digital” tant per qüestions territorials com socials. “L’aposta digital de Junts és ferma, com a motor econòmic de Catalunya, com a generador d’ocupació i amb la voluntat de no deixar ningú enrere”, va afirmar la candidata. “Per avançar nacionalment necessitem un país digital en forma de república, la que anticipem en totes les polítiques digitals i que molts critiquen perquè la ignorància és atrevida”, va afegir-hi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.