Política

L’exnúmero dos de Fernández Díaz nega l’existència de l’‘Operació Catalunya’ contra els líders del procés

Francisco Martínez assegura que mai va tenir constància de cap encàrrec a Villarejo

L’exnúmero dos de la Poli­cia Naci­o­nal durant el man­dat de Mari­ano Rajoy Fran­cisco Martínez ha negat aquest dimarts l’existència de cap ‘Ope­ració Cata­lu­nya’ per cons­truir pro­ves fal­ses con­tra els líders polítics del procés. Durant la seva com­pa­rei­xença a la Comissió ‘Kit­hen’ del Congrés dels Dipu­tats, Martínez ha afir­mat que l’ope­ra­tiu no va exis­tir: “Lamen­ta­ble­ment vivim en un món d’hiper­co­mu­ni­cació i de per­cep­ci­ons on s’ha ins­tal·lat la idea de l’‘Ope­ració Cata­lu­nya’, però rei­tero que mai vaig saber res de cap ‘Ope­ració Cata­lu­nya’, ni tam­poc va exis­tir, ni exis­teix cap docu­ment que hi faci referència”.

Martínez ha afir­mat que des­co­neix els motius pels quals els exco­mis­sa­ris Mar­ce­lino Martín Blas i José Manuel Villa­rejo –que era qui havia rebut l’encàrrec del Minis­teri-– van par­lar d’aquesta qüestió en seu judi­cial, on van fer referència a actu­a­ci­ons paga­des amb fons reser­vats.

Villa­rejo va con­fir­mar al Congrés que les seves empre­ses havien actuat per ins­trucció del Minis­teri per fabri­car pro­ves fal­ses, fer infor­mes irre­gu­lars, ins­truir agents per a deter­mi­na­des ope­ra­ci­ons i fer fil­tra­ci­ons con­tra líders inde­pen­den­tis­tes, mal­grat que es va quei­xar que no li havien pagat.

Martínez ha afir­mat que ell no va encar­re­gar ni era l’encar­re­gat de fer els paga­ments a Villa­rejo, i ha posat en dubte a vera­ci­tat de les infor­ma­ci­ons. Segons l’exnúmero dos del minis­tre Jorge Fernández Díaz, l’‘Ope­ració Cata­lu­nya’ no consta en cap docu­ment, igual que tam­poc consta, ha afir­mat, l’‘Ope­ració Kitc­hen’ per robar docu­ments a l’extre­so­rer del PP Luís Bárce­nas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia