Política
L'expresidenta de Renfe Mercè Sala preveu que els problemes de Rodalies no desapareixeran amb el traspàs a la Generalitat
Sosté que "el TGV ha estat una catàstrofe des del primer moment".
La presidenta del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya i expresidenta de Renfe, Mercè Sala, ha advertit avui que el traspàs del servei de Rodalies a la Generalitat no acabarà amb els problemes a la xarxa ferroviària, i ha dit que "l'TGV ha estat una catàstrofe des del primer moment".
"Al gener encara quedaran obres per acabar i només perquè es traspassi la gestió a la Generalitat no hi haurà un miracle", ha assenyalat Sala, que va ser presidenta de Renfe entre els anys 1991 i 1996, en declaracions a TV3.
L'expresidenta de Renfe ha explicat que les obres del tren d'alta velocitat a l'estació de Sants, per on passen la pràctica totalitat dels trens de Catalunya, han estat el "desencadenant de la situació actual", encara que ha reconegut que "difícilment s'hagués pogut fer d'una altra manera".
Per evitar els continus episodis d'incidències, Sala ha indicat que les obres de l'AVE "s'haurien d'haver coordinat més des de Barcelona", tenint en compte que "intervenen massa factors, i s'hauria d'haver establert molt abans un bon sistema de coordinació". En aquesta línia, Sala ha sentenciat que "l'AVE ha estat una catàstrofe des del primer moment".
Responsabilitats
Quant a les responsabilitats per les incidències, la presidenta del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) ha assegurat que "és una equivocació polititzar-les" ja que "no és un problema de culpes, sinó de trobar solucions".
Així, encara que ha afirmat que durant l'època de govern del Partit Popular es va abaixar la guàrdia, ha lamentat el constant intercanvi d'acusacions entre partits polítics per aquesta problemàtica. "Em fa molta pena que estiguem sempre discutint sobre qui ha invertit més o menys", ha comentat Sala, que ha lamentat l'escassa inversió que durant anys s'ha fet a la xarxa ferroviària a Catalunya.
"Al gener encara quedaran obres per acabar i només perquè es traspassi la gestió a la Generalitat no hi haurà un miracle", ha assenyalat Sala, que va ser presidenta de Renfe entre els anys 1991 i 1996, en declaracions a TV3.
L'expresidenta de Renfe ha explicat que les obres del tren d'alta velocitat a l'estació de Sants, per on passen la pràctica totalitat dels trens de Catalunya, han estat el "desencadenant de la situació actual", encara que ha reconegut que "difícilment s'hagués pogut fer d'una altra manera".
Per evitar els continus episodis d'incidències, Sala ha indicat que les obres de l'AVE "s'haurien d'haver coordinat més des de Barcelona", tenint en compte que "intervenen massa factors, i s'hauria d'haver establert molt abans un bon sistema de coordinació". En aquesta línia, Sala ha sentenciat que "l'AVE ha estat una catàstrofe des del primer moment".
Responsabilitats
Quant a les responsabilitats per les incidències, la presidenta del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) ha assegurat que "és una equivocació polititzar-les" ja que "no és un problema de culpes, sinó de trobar solucions".
Així, encara que ha afirmat que durant l'època de govern del Partit Popular es va abaixar la guàrdia, ha lamentat el constant intercanvi d'acusacions entre partits polítics per aquesta problemàtica. "Em fa molta pena que estiguem sempre discutint sobre qui ha invertit més o menys", ha comentat Sala, que ha lamentat l'escassa inversió que durant anys s'ha fet a la xarxa ferroviària a Catalunya.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.