Política

Rússia

Putin afirma que Gazprom complirà amb les seves obligacions

El cap del Kremlin acusa Europa d’haver desencadenat el problema amb les sancions

El president de Rússia, Vladímir Putin, ha assegurat avui que el gegant gasístic Gazprom ha complert, compleix i pretén complir totes les seves obligacions, però ha advertit que el gasoducte Nord Stream podria haver de reduir encara més els subministraments a Europa quan hagi d’enviar a reparar-ne una altra turbina a l’estranger.“El fet és que a finals de juliol, el dia 26 (...), una altra turbina ha de rebre treballs de reparació”, ha indicat a la premsa després de participar a la cimera dels garants de l’alto el foc a Síria a Teheran al costat de els seus homòlegs de Turquia i Iran. Ha recalcat que encara no és clar si la turbina que va ser enviada al Canadà per l’empresa alemanya Siemens – i la devolució de la qual a Alemanya va ser autoritzada pel Govern canadenc com a excepció a les sancions occidentals imposades a Rússia– arribarà a temps al país.

Ha indicat que si això passa, el flux de gas a través del Nord Stream, que transporta el combustible directament a Alemanya per sota del mar Bàltic, quedarà limitat a uns 30 milions de metres cúbics al dia. Ha explicat que això seria així perquè llavors només treballaria una turbina per bombar el gas.

Putin va sostenir que Gazprom encara no ha rebut la documentació legal i tècnica que ha exigit per assegurar-se que la turbina reparada al Canadà per Siemens sigui retornada, i en quines condicions a causa de les sancions. “Ara treballen dues turbines que bombegen 60 milions de metres cúbics al dia. Si arriba l’altra, llavors bé. Dues funcionaran. Però si no fos així, llavors només n’hi haurà una i només n’hi haurà 30 milions de metres cúbics”, va assenyalar el mandatari.

El cap del Kremlin va afirmar que Gazprom no en té la culpa i que Europa intenta desviar la responsabilitat a la gasística russa quan ells mateixos han causat el problema amb les sancions. “Què té a veure Gazprom amb tot això? Ells van tancar una ruta, la segona ruta (Nord Stream 2), van imposar sancions sobre aquest gas. Gazprom ja està bombant tant com calgui. Ells mateixos ho van tancar tot”, ha assenyalat. “Gazprom sempre ha complert, compleix i pretén complir totes les seves obligacions. Els nostres socis intenten traspassar els seus propis errors a Gazprom. Això no té cap fonament”, ha dit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Ponsatí torna i és detinguda

Barcelona

Tota la repressió catalana, en un clic

BARCELONA
ESTHER RODRÍGUEZ I MALDONADO
CAP DE L’OPOSICIÓ A SANT PERE DE RIBES (CONSTRUÏM)

“Hem de deixar de dependre de grans inversors amb un xec”

sant père de ribes
estat espanyol

Els vocals progressistes del CGJP descarten una dimissió en bloc

barcelona
OPERACIÓ CATALUNYA

Junts proposa citar Rajoy, Montoro, Giró, Mas i Trias en la comissió d’investigació

MADRID
MEIR MARGALIT
EXREGIDOR DE JERUSALEM, ACTIVISTA I PROFESSOR

“Ens han robat l’Israel que somiàvem”

BEIRUT

La ‘detenció’ desvetlla les protestes

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Clara Ponsatí queda en llibertat

barcelona
detenció de clara ponsatí

Boye demana l’‘habeas corpus’ per a Clara Ponsatí

barcelona