Política

Rússia reconeix que l’explosió d’un dipòsit de munició a Crimea ha estat un sabotatge

La detonació té lloc una setmana després d’una sèrie d’explosions en un aeròdrom militar també a la península annexionada per Rússia el 2014

El ministeri de Defensa rus ha admès que l’explosió que ha tingut lloc avui en un dipòsit provisional de municions de l’exèrcit rus a l’annexionada península de Crimea ha estat un sabotatge.

“El matí del 16 d’agost a conseqüència d’un sabotatge ha estat destruït un magatzem militar a la localitat de Dzhankoe”, la capital del districte homònim, ha assenyalat Defensa en un comunicat citat per l’agència russa TASS.

Segons en comandament rus, a conseqüència de les explosions al magatzem han estat destruïdes diverses instal·lacions civils, incloent una línia d’alt voltatge, subestacions elèctriques, la línia ferroviària i diversos habitatges.

“No hi ha ferits greus. Es prenen les mesures necessàries per subsanar les conseqüències del sabotatge”, ha afegit Defensa.

Segons un comunicat de Defensa difós immediatament després del sinistre, ha tingut lloc a les 6.15 hora local en una unitat militar prop de la localitat de Maiskoe.

Segons l’administració local, el sinistre ha obligat a evacuar més de 3.000 persones a Maiskoe.

La detonació del dipòsit de municions es produeix una setmana després d’una sèrie d’explosions en un aeròdrom militar també a la península de Crimea, annexionada per Rússia el 2014.

Ucraïna, que va negar que hagués atacat l’aeròdrom, va indicar que aquestes explosions van destruir una desena d’avions de guerra russos.

Moscou, per la seva banda, va assenyalar que les explosions a l’aeròdrom van ser a causa d’un incendi fortuït.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

POLÍTICA

Mor Jordi Piella, economista i extinent d’alcalde a Sant Cugat

El delegat del Govern davant la UE insta Sánchez a “prendre’s seriosament” l’informe del PE sobre Pegasus

BRUSSEL·LES
l’anàlisi

Xup-xup independentista

PACTES SUPRAMUNICIPALS

ERC ofereix a Junts mantenir una Diputació independentista i un pacte extensiu als consells gironins

GIRONA
Girona

Joan Puig busca avals per ser cap de llista d’ERC al Congrés

Girona
Senegal

Quinze morts en les protestes per la condemna al líder de l’oposició

Dakar

ERC aprova el reglament intern per conformar les llistes del 23-J

barcelona

Aragonès veu “difícil” fer una llista conjunta al Senat

barcelona

Cipriano Martos ja descansa al seu poble natal

barcelona