Política
Carme Chacón proposa una inversió de 12.650 milions d'euros per a Catalunya en infraestructures ferroviàries fins al 2013
CATALUNYA
La cap de llista per Barcelona del PSC, Carme Chacón, ha presentat aquest dissabte al matí una proposta de Pla d'inversions ferroviàries de l'estat a Catalunya per als pròxims quatre anys, que preveu una inversió per part de l'estat espanyol a Catalunya de 12.650 milions d'euros.
Carme Chacón ha presentat aquesta proposta d'inversions ferroviàries de l'estat per al període 2008-2013 prèviament a la presentació del programa electoral que exposarà el proper dilluns el PSC, ja que, segons assegura Chacón, les infraestructures i, en concret, el mapa ferroviari, són una "prioritat" per als socialistes catalans.
Gràcies a l'Estatut
Durant la presentació del programa sobre infraestructures ferroviàries, la candidata del PSC per Barcelona i ministra d'Habitatge, Carme Chacón, ha subratllat que aquest "ambiciós projecte" es deu "a aquest Estatut, a les inversions previstes en els pròxims 7 anys recollides en la disposició addicional tercera de l'Estatut -34.100 milions d'euros-, i a l'esforç dels partits polítics catalans i el govern de Zapatero".
Objectius
Aproximadament la meitat de la quantitat total prevista, concretament 6.135 milions d'euros, es destinaria a la xarxa de rodalies -que tindria 70 quilòmetres més de noves línies i 100 més per l'ampliació de les existents-, mentre a les línies d'alta velocitat es destinarien 4.910 milions d'euros.
Entre les inversions referides a la xarxa de rodalies cal destacar la nova línia orbital Vilanova-Mataró, el nou accés a l'aeroport de Barcelona i la nova línia Cornellà-Castelldefels, que costarien 2.810 milions d'euros.
Mil quatre-cents setanta-cinc milions d'euros més es destinarien al desdoblament de la línia de Vic, l'adaptació i duplicació de la línia el Papiol-Mollet, la línia Arenys-Blanes, i al soterrament i integració de línies.
Així mateix, es destinarien 800 milions a la millora de les vies, catenàries, senyalització, etc, 525 milions més s'invertirien en la construcció d'una nova estació de rodalies a Sagrera/Meridiana, d'11 intercanviadors i l'adaptació d'estacions a persona amb mobilitat reduïda, i 525 milions més es destinarien a material rodant i instal·lacions.
Pel que fa a l'alta velocitat, el programa del PSC preveu destinar 3.570 milions d'euros a la construcció del tram Barcelona-França i del ramal a l'aeroport del Prat, així com 1.340 milions més a la connexió del Corredor Mediterrani amb la línia de l'AVE Madrid-Barcelona i a la remodelació de les estacions de Vila-seca i Salou.
El programa del PSC contempla també la inversió de 555 milions d'euros a la resta de la xarxa ferroviària, com la renovació de la línia Reus-Mora d'Ebre, de la línia Lleida-Manresa i de la línia Vic-Puigcerdà, així com 1.050 milions d'euros més en el transport de mercaderies amb la construcció de l'accés ferroviari al Port de Barcelona o la primera fase de la nova línia del Port de Tarragona, entre d'altres actuacions.
Carme Chacón ha presentat aquesta proposta d'inversions ferroviàries de l'estat per al període 2008-2013 prèviament a la presentació del programa electoral que exposarà el proper dilluns el PSC, ja que, segons assegura Chacón, les infraestructures i, en concret, el mapa ferroviari, són una "prioritat" per als socialistes catalans.
Gràcies a l'Estatut
Durant la presentació del programa sobre infraestructures ferroviàries, la candidata del PSC per Barcelona i ministra d'Habitatge, Carme Chacón, ha subratllat que aquest "ambiciós projecte" es deu "a aquest Estatut, a les inversions previstes en els pròxims 7 anys recollides en la disposició addicional tercera de l'Estatut -34.100 milions d'euros-, i a l'esforç dels partits polítics catalans i el govern de Zapatero".
Objectius
Aproximadament la meitat de la quantitat total prevista, concretament 6.135 milions d'euros, es destinaria a la xarxa de rodalies -que tindria 70 quilòmetres més de noves línies i 100 més per l'ampliació de les existents-, mentre a les línies d'alta velocitat es destinarien 4.910 milions d'euros.
Entre les inversions referides a la xarxa de rodalies cal destacar la nova línia orbital Vilanova-Mataró, el nou accés a l'aeroport de Barcelona i la nova línia Cornellà-Castelldefels, que costarien 2.810 milions d'euros.
Mil quatre-cents setanta-cinc milions d'euros més es destinarien al desdoblament de la línia de Vic, l'adaptació i duplicació de la línia el Papiol-Mollet, la línia Arenys-Blanes, i al soterrament i integració de línies.
Així mateix, es destinarien 800 milions a la millora de les vies, catenàries, senyalització, etc, 525 milions més s'invertirien en la construcció d'una nova estació de rodalies a Sagrera/Meridiana, d'11 intercanviadors i l'adaptació d'estacions a persona amb mobilitat reduïda, i 525 milions més es destinarien a material rodant i instal·lacions.
Pel que fa a l'alta velocitat, el programa del PSC preveu destinar 3.570 milions d'euros a la construcció del tram Barcelona-França i del ramal a l'aeroport del Prat, així com 1.340 milions més a la connexió del Corredor Mediterrani amb la línia de l'AVE Madrid-Barcelona i a la remodelació de les estacions de Vila-seca i Salou.
El programa del PSC contempla també la inversió de 555 milions d'euros a la resta de la xarxa ferroviària, com la renovació de la línia Reus-Mora d'Ebre, de la línia Lleida-Manresa i de la línia Vic-Puigcerdà, així com 1.050 milions d'euros més en el transport de mercaderies amb la construcció de l'accés ferroviari al Port de Barcelona o la primera fase de la nova línia del Port de Tarragona, entre d'altres actuacions.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.