Política

Regne Unit

Rishi Sunak serà el nou primer ministre britànic

L’altra aspirant, Penny Mordaunt, no ha aconseguit el suport necessari per disputar el lideratge conservador a les primàries

Boris Johnson va renunciar a presentar-se tot i haver interromput les vacances per tornar a Londres

L’exministre d’Economia del Regne Unit, Rishi Sunak, ha estat proclamat aquest dilluns nou líder del Partit Conservador, en ser l’únic candidat que ha presentat suficients avals per ocupar el càrrec. Sunak es convertirà en el nou primer ministre del país una vegada el rei Carles III li faci oficialment l’encàrrec de formar govern.

A les dues de la tarda hora local (tres de la tarda a Catalunya) s’ha esgotat el termini perquè els aspirants a les primàries conservadores presentessin els almenys 100 avals necessaris per aspirar a succeir la dimissionària Liz Truss. Sunak ha estat l’únic candidat que ho ha fet i ha estat nomenat automàticament nou cap del partit, en no haver-ho aconseguit ningú més.

L’altra aspirant, la líder del grup conservador al Parlament, Penny Mordaunt, ha quedat finalment descartada per falta de suports i l’ex-primer ministre, Boris Johnson, va anunciar aquest cap de setmana que es retirava de la cursa.

Sunak, de 42 anys, i una de les persones més riques del Regne Unit, es va quedar a les portes de convertir-se en primer ministre a principis de setembre, quan va ser derrotat precisament per Truss en la darrera votació dels membres del partit conservador. La premier sortint va aconseguir el 58% dels suports i Sunak es va quedar amb el 42%.

Si no hi ha cap entrebanc, Sunak podria dirigir el govern fins al 2024, quan estan previstes les eleccions legislatives al Regne Unit si no es produeix abans un avançament, o els seus propis companys de partit el pressionen per renunciar com ja han fet amb Johnson i Truss aquesta legislatura.

El virtual nou premier va ser precisament un dels ministres de Johnson que va renunciar en protesta per la gestió del primer ministre durant la pandèmia i l’escàndol del Partygate, al que van seguir una cadena de dimissions que va forçar l’exalcalde de Londres a deixar el càrrec.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ESTATS UNITS

Els EUA eviten entrar en suspensió de pagaments

BARCELONA
POLÍTICA

Mutis de Borràs sobre el relleu a la presidència, que el PSC també vol

BARCELONA
TARRAGONA

El PSC nega un pacte amb Junts per fer govern a la Diputació de Tarragona

TARRAGONA
Estat francès
La remilitarització

Saint-Étienne reneix com ‘Armeville’

Saint-Étienne
MARESME

Vox i Ara Pacte Local entren en el Consell Comarcal i Cs hi desapareix

Mataró
política

El recompte confirma el PSC al davant de Colau a Barcelona

barcelona
GIRONA

Sílvia Paneque: “El canvi el representem el PSC i Guanyem”

GIRONA
PILAR DELLUNDE
EXDIPUTADA D’ESQUERRA REPUBLICANA

“Hem d’anar cap a una negociació més econòmica”

Cerdanyola del Vallès
la crònica
Raül Garcia i Aranzueque

El poder intel·ligent de Clinton