Política

política

negociació del pressupost

El govern s’obre a parlar de la Ronda Vallès i l’aeroport

L’executiu d’Aragonès ofereix al PSC estudiar les alternatives viàries al Vallès Occidental i analitzar el futur intercontinental del Prat prioritzant la preservació de l’espai natural del Delta

El govern català està dis­po­sat a con­tem­plar la Ronda del Vallès (B-40) entre Ter­rassa, Saba­dell, Cas­te­llar i la C-58 en el marc d’un estudi de les diver­ses alter­na­ti­ves viàries. És l’oferta que l’exe­cu­tiu d’Ara­gonès fa a la petició del PSC de cons­truir aquesta via com a con­dició per apro­var-li els pres­su­pos­tos. Tot i que no con­tem­pla l’allar­ga­ment fins a Saba­dell de la B-40 per con­si­de­rar que hi ha millors alter­na­ti­ves viàries i fer­roviàries, ERC accepta obrir el debat en una esmena pre­sen­tada avui a la moció sobre infra­es­truc­tu­res que el PSC porta al ple d’aquesta set­mana.

Per res­pon­dre a les exigències del PSC, els repu­bli­cans accep­ten acor­dar el pri­mer semes­tre de l’any amb el minis­teri de Trans­ports un con­veni de finançament per redac­tar el pro­jecte “de millora de la mobi­li­tat al Vallès Occi­den­tal”, pro­jecte que seria pac­tat pel govern català amb els ajun­ta­ments però que seria el fruit de con­tem­plar totes les alter­na­ti­ves viàries, “inclo­ent-hi la Ronda Nord dels sis­te­mes urbans de Ter­rassa, Saba­dell i Cas­te­llar i la C58”. Els repu­bli­cans asse­gu­ren que, amb aquesta esmena, mouen fitxa davant les deman­des del PSC amb l’objec­tiu de tro­bar “el punt d’acord ampli” polític i ter­ri­to­rial sobre la mobi­li­tat de la comarca.

Sense refe­rir-se en cap moment a “ampli­ació”, l’esmena d’ERC a la moció soci­a­lista també accepta nego­ciar amb el govern d’Espa­nya el futur de l’aero­port de Bar­ce­lona per mitjà de la cre­ació d’una comissió tècnica durant el pri­mer semes­tre. ERC con­si­dera que el pro­jecte ha de supo­sar la moder­nit­zació i millora de la capa­ci­tat aero­portuària perquè el Prat esde­vin­gui un nus de con­nexió de vols inter­con­ti­nen­tals però adver­teix que haurà de com­plir diver­ses con­di­ci­ons: con­vivència amb els veïns pel que fa als sorolls i res­pecte a la bio­di­ver­si­tat i a les direc­ti­ves ambi­en­tals euro­pees “posant espe­cial cura en la pre­ser­vació de l’espai natu­ral pro­te­git del Delta del Llo­bre­gat”. L’esmena d’ERC també exi­girà la con­nexió en tren d’alta velo­ci­tat del Prat amb els aero­ports de Reus i Girona i que el govern de la Gene­ra­li­tat “formi part de la gover­nança”, és a dir, par­ti­cipi en la gestió de l’aero­port de la capi­tal cata­lana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia