Política

estat francès

França es protegeix de les protestes de demà amb un dispositiu “inèdit”

El desplegament policial supera en 1.000 agents el de dijous passat, amb un total de 13.000 efectius mobilitzats, 5.500 a París

França des­ple­garà 13.000 agents, dels quals 5.500 esta­ran en la capi­tal, per a garan­tir la segu­re­tat durant la desena jor­nada de pro­tes­tes con­tra la reforma de les pen­si­ons –anun­ci­ada per aquest dimarts–, després dels actes vio­lents de la set­mana pas­sada, ha indi­cat aquest dilluns el minis­tre de l’Inte­rior, Gérald Dar­ma­nin.

“Hem detec­tat ris­cos molt impor­tants con­tra l’ordre públic”, va asse­gu­rar Dar­ma­nin davant la premsa, la qual cosa, al seu judici, jus­ti­fica un des­ple­ga­ment poli­cial “sense pre­ce­dents”, que inclou a 90 com­pa­nyies mòbils d’agents anti­dis­tur­bis, “un nivell mai des­ple­gat”.

El des­ple­ga­ment supera en 1.000 agents al del pas­sat dijous, que no va poder impe­dir impor­tants esce­nes de violència en diver­ses ciu­tats.

El minis­tre ha asse­nya­lat que han iden­ti­fi­cat a uns 2.000 indi­vi­dus radi­ca­lit­zats, molts d’ells pro­ce­dents de l’estran­ger, dis­po­sats a uti­lit­zar de nou la mani­fes­tació sin­di­cal per a “deses­ta­bi­lit­zar les ins­ti­tu­ci­ons”.

Dar­ma­nin ha indi­cat que, des del dia 16, 891 agents han resul­tat ferits, 47 d’ells dis­sabte pas­sat en Saint-Sou­line durant una pro­testa eco­lo­gista con­tra uns estanys arti­fi­ci­als per al reg agrícola, que es va pro­duir l’endemà pas­sat dels inci­dents regis­trats en diver­ses ciu­tats durant la novena jor­nada de mani­fes­tació.

El minis­tre ha asse­gu­rat que 128 edi­fi­cis públics han estat objecte d’atacs, alguns tan emblemàtics com l’Ajun­ta­ment de Bor­deus, la porta del qual va ser cre­mada, men­tre que 114 ofi­ci­nes de par­la­men­ta­ris han estat van­da­lit­za­des i s’han iden­ti­fi­cat gai­rebé 2.200 incen­dis volun­ta­ris.

El res­pon­sa­ble d’Inte­rior ha avi­sat que no per­me­tran que al país “s’ins­tal·li la llei del més fort i s’esti­gui a la mercè de la ultra­es­querra” i ha acu­sat res­pon­sa­bles polítics d’esquerra de no con­dem­nar amb con­tundència la violència con­tra la poli­cia, la qual cosa “con­tri­bu­eix a legi­ti­mar-la”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia