Política

infraestructures

Pistes independents: la clau

El debat sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat es manté amb intensitat variable des que l’Estat va retirar la inversió el 2021

Els candidats del Baix Llobregat presents en les llistes del 12-M recorden la necessitat de preservar el dret al descans del veïnat

L’estiu del 2021, l’aero­port del Prat va ser pro­ta­go­nista de l’agenda infor­ma­tiva. El Docu­ment d’Orde­nació i Regu­lació Aero­portuària (DORA) 2022-2026 reco­llia l’ampli­ació de la ter­cera pista, la més curta de les que trans­cor­ren paral·leles al mar. Aq...

A favor i en contra
A finals de febrer, el Parlament va aprovar instar el govern perquè l’aeroport guanyi capacitat amb connexions internacionals tenint en compte la preservació del medi i revisant, si cal, l’actual model de pistes. En el posterior debat, tant la CUP com els comuns van expressar l’oposició a l’ampliació, mentre que la resta de partits es van mostrar favorables a fer del Prat un ‘hub’ internacional, tot i que ERC va matisar que “no pas a qualsevol preu”. Divendres passat, el candidat Carles Puigdemont va afirmar que la infraestructura “no té les condicions per ser l’aeroport que Catalunya necessita”, i va delimitar la solució a “un debat tècnic”.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.