infraestructures
Pistes independents: la clau
El debat sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat es manté amb intensitat variable des que l’Estat va retirar la inversió el 2021
Els candidats del Baix Llobregat presents en les llistes del 12-M recorden la necessitat de preservar el dret al descans del veïnat
L’estiu del 2021, l’aeroport del Prat va ser protagonista de l’agenda informativa. El Document d’Ordenació i Regulació Aeroportuària (DORA) 2022-2026 recollia l’ampliació de la tercera pista, la més curta de les que transcorren paral·leles al mar. Aq...
A favor i en contra
A finals de febrer, el Parlament va aprovar instar el govern perquè l’aeroport guanyi capacitat amb connexions internacionals tenint en compte la preservació del medi i revisant, si cal, l’actual model de pistes. En el posterior debat, tant la CUP com els comuns van expressar l’oposició a l’ampliació, mentre que la resta de partits es van mostrar favorables a fer del Prat un ‘hub’ internacional, tot i que ERC va matisar que “no pas a qualsevol preu”. Divendres passat, el candidat Carles Puigdemont va afirmar que la infraestructura “no té les condicions per ser l’aeroport que Catalunya necessita”, i va delimitar la solució a “un debat tècnic”.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.