anàlisi
Eldorado xinès
el viatge de Montilla en pur màrqueting”
El president de la Generalitat, José Montilla, desfulla el calendari per trobar una data adequada –sempre abans del 16 de desembre– per convocar eleccions. Com que, per ara, els vents demoscòpics li són adversos, esgota al màxim la seva permanència al capdavant de la Generalitat esperant que un cop de sort l'ajudi a trobar un Eldorado capaç de capgirar la percepció ciutadana sobre la gestió del seu govern i li permeti retenir prou vots per crear un tripartit 3.0. És evident que la legislatura està exhaurida, que al país li cal un sacseig polític, noves energies i il·lusions, i un govern cohesionat (l'enèsima discrepància pública, ara pel nivell C dels professors universitaris). No obstant això, el president del país ha de continuar exercint. Vull entendre que ha estat aquesta exigència ètica la que l'ha dut a la Xina per intentar que el gegant automobilístic Chery inverteixi a Catalunya i creï 13.000 llocs de treball. Difícil; no impossible.
Ara bé, la gestió de la informació per part de l'entorn presidencial, els silencis i les expectatives sobre l'èxit de l'expedició, amenacen de convertir un intent lloable de la primera autoritat del país en una operació de màrqueting. El president només ha signat amb el grup Chery un protocol d'intencions perquè aquest fabriqui a Catalunya el seu cotxe elèctric. Pot ser que es faci o pot ser que no. Però, tal com s'ha gestionat, fa massa la impressió que a Palau esperaven trobar a la Xina el seu Eldorado per lluir-lo durant la campanya electoral. Per ara, Eldorado de Montilla ni ve en cotxe elèctric ni parla xinès.
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 02-09-2010, Pàgina 16
- El Punt. Barcelona 02-09-2010, Pàgina 16
- El Punt. Camp de Tarragona 02-09-2010, Pàgina 16
- El Punt. Comarques Gironines 02-09-2010, Pàgina 17
- El Punt. Penedès 02-09-2010, Pàgina 16
- El Punt. Maresme 02-09-2010, Pàgina 16
- El Punt. Vallès Occidental 02-09-2010, Pàgina 16
- Avui 02-09-2010, Pàgina 5