Política

POLÍTICA

Un 7,2 dels terrassencs a la ciutat i un suspès en habitatge i trànsit

Si bé el baròmetre d’opinió del 2024 encarregat per l’Ajuntament de Terrassa dona una nota de satisfacció mitjana de 7,29 sobre 10 –per sobre del 7 pelat de la del 2021 i per sota del 7,71 del 2018–, la ciutadania suspèn la ciutat en aspectes com ara l’accés a l’habitatge (3,7), la circulació i l’aparcament (4,99) i dona poc més d’un aprovat al civisme de la població (5,1) i la neteja (5,4). Per contra la satisfacció és alta pel patrimoni històric (7,57), l’oferta cultural, esportiva i d’oci (7,19) l’educativa i universitària (7,17) i el servei municipal d’autobusos (7,10).

En l’enquesta es recull que la inseguretat ciutadana i la falta de policia (23,4%, com el 2021), la manca d’habitatge i els preus de compra i lloguer (11,8%), la immigració (10,7%, per un 4% el 2021) i l’incivisme (7,8%) són els problemes més greus que consideren que té el municipi. La neteja i l’atur, que eren el segon i tercer problema esmentats fa tres anys (amb un 16,3% i un 14,2% respectivament), ara només ho són per a un 5,8% i un 2,5% dels ciutadans.

L’enquesta, desenvolupada del 14 al 23 d’octubre per Search Value per telèfon i presencialment a 838 terrassencs, posa en relleu que el 34,4% creuen que la gestió feta per l’Ajuntament ha empitjorat el darrer any, en contraposició al 32% que la consideren millor i el 24,7%, que està igual.

Entre els aspectes que han empitjorat, la primera menció espontània dels enquestats hi situa la gestió de la circulació –cotxes, patinets i multes– (8,2%), la neteja (7,9%), la inseguretat (6,3%), la gestió de les obres (5,6%) i la falta de places d’aparcaments i que siguin de pagament (5,1%). Sobre els aspectes positius de la gestió municipal d’aquest darrer any, destaquen les obres i manteniment de carreteres i carrers (13,1%), l’oferta cultural, d’oci i esportiva (6,9%), les actuacions d’urbanisme –projectes i rehabilitacions– (4,9%), les ajudes per a habitatges socials (3,7%), els parcs i jardins (3,6%) i les millores en la neteja (3,3%).

La ciutadania pensa en un 48,6% dels casos que la percepció que es té de Terrassa és positiva, mentre que el 43% creu que és negativa i el 8,5% no ho sap. Dels aspectes que defineixen la ciutat, s’identifiquen com a principals la cultura i l’oci, el patrimoni, l’entorn natural i l’oferta comercial, de serveis i restauració.

Gestió política

De mitjana, la nota de valoració del govern terrassenc –ara, format per Tot per Terrassa i Junts, però l’enquesta es va fer abans de la sortida d’ERC– és del 5,78. Quan es pregunta per la gestió de l’administració municipal, hi posen un 6,24 –5,4 el 2021 i 6,4 el 2018–, mentre que a la Generalitat, un 5,77; al govern espanyol, un 4,64, i al de la Unió Europea un 5,22.

Quant al coneixement de la política municipal entre la ciutadania, un 73,7% de les persones enquestades identifiquen Jordi Ballart com a alcalde de Terrassa –el 83,5% el 2021– i valoren la seva actuació amb una nota mitjana de 6,11, que no ha variat gaire del 6 pelat que va treure fa tres anys. La segona política més coneguda és Eva Candela (PSC), després, Meritxell Lluís (Junts) i, empatats, Xavier Cardona (TxT) i Ona Martínez (ERC).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.