Política

política

La Generalitat impulsarà un acord per desplegar la transformació digital

La Generalitat impulsarà un acord per desplegar la transformació digital a Catalunya, segons ha anunciat aquest dijous el secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital del Govern, Albert Tort. L’objectiu, segons Tort, és aconseguir una administració digital “més intel·ligent, experiencial i confiable” i avançar cap a una Catalunya “més connectada gràcies al desplegament d’infraestructures digitals”. A més, es pretén impulsar també la ciberseguretat i la sostenibilitat de l’àmbit digital públic.

De moment, el Govern ja ha engegat programes per millorar la relació de l’administració amb la ciutadania, per exemple ValoraCat i ServeisCat; i comença a promoure nous programes. És el cas de FacilitaCat, que se centra en l’impuls de l’escolta activa, l’acompanyament en la tramitació i l’atenció multicanal; i ConnectaCat, que impulsa infraestructures digitals i de comunicacions electròniques.

En l’àmbit de les infraestructures digitals, l’executiu apostarà perquè els operadors privats inverteixin a millorar les seves xarxes, i donarà un impuls al desplegament de la xarxa pública de fibra òptica. L’objectiu és que la xarxa connecti el 80% dels municipis catalans i a final de legislatura es pugui assolir el 100%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia