Política
Mor als 56 anys Iolanda Acosta, exregidora de Santa Margarida de Montbui
Regidora del PSC entre el 2007 i 2015 i d’ERC entre el 2023 i 2024
L’exregidora de Santa Margarida de Montbui, Iolanda Acosta Rodríguez ha mort als 56 anys segons ha comunicat el PSC Anoia: “ha estat una dona lluitadora de forma incansable pels drets, les llibertats i la justícia social. Un referent en l’àmbit veïnal, polític i comunitari que va dedicar la seva vida a millorar el benestar de les persones, tant des dels carrers com des de l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui.”.
Va ser regidora del consistori amb tasques de govern dins del grup PSC Montbui entre el 2007 i el 2015. Segons el mateix Ajuntament, va ser una persona sempre implicada en la vida pública i social de la vila, i va destacar en la promoció de la cultura, la igualtat i la dinamització del municipi.
A les últimes eleccions municipals, va presentar-se com a número dos de Som Montbui-ERC. Van treure només un regidor, però Carolina Telechea, que anava de número u, va renunciar a l’acte i Iolanda va entrar al consistori. Després d’uns mesos, el seu estat de salut la va forçar a abandonar l’Ajuntament i la seva substituta va ser Cristina Ferrer.