LLENGUA
Català per als fills de diplomàtics i empleats de la UE
El govern espanyol demana incloure el català en el currículum de les Escoles Europees pel curs 2025-2026
És una xarxa educativa multilingüe destinada als treballadors de les institucions europees
El ministre d’Exteriors, José Manuel Albares, ha enviat una carta al secretari general de les Escoles Europees, Andreas Beckmann, en què insisteix en la voluntat de l’Estat espanyol “d’introduir progressivament” el català com una “altra llengua nacional” espanyola que s’ofereix a aquests centres a partir del curs 2025-2026, segons una informació de l’agència ACN. També recorda que no s’han de desviar recursos que actualment té assignats a les seccions espanyoles perquè l’Estat es compromet a “assumir tots els costos addicionals derivats de la inclusió del català al currículum”, segons fonts europees.
Les Escoles Europees són una xarxa educativa creada per oferir educació multilingüe i multicultural als fills dels treballadors de les institucions de la Unió Europea, de diplomàtics i de personal de l’OTAN. Funcionen com a escoles públiques amb un currículum harmonitzat entre els diferents països membres i ofereixen el Batxillerat Europeu, que dona accés a les universitats de tota la Unió Europea.
Abans d’enviar la carta, l’executiu ja havia demanat formalment que la inclusió del català com a “una altra llengua nacional” s’abordi a la reunió del Comitè Mixt d’Ensenyament (CME) que té lloc aquest dijous i divendres amb representants dels ministeris d’Educació dels diversos estats membres.
A la carta, Albares recorda que aquest és el mateix esquema que permet als estudiants finlandesos aprendre suec, o als estudiants maltesos de la secció anglesa tenir la possibilitat d’aprendre maltès, i destaca que la petició per introduir el català al currículum “no afectarà en cap cas el suport ferm que Espanya proporciona a totes les Seccions Espanyoles de les Escoles Europees”. “Espero que això serveixi per tranquil·litzar el professorat, l’alumnat i les famílies que formen part de la comunitat educativa de les Escoles Europees, i especialment aquells que formen part de les Seccions Espanyoles de les diferents escoles”, continua Albares.