Política

política

Els que treballen amb refugiats volen que l’acord els posi al centre

La Comissió Catalana d’Acció pel Refugi veu amb “preocupació” que el traspàs en immigració se centri en la seguretat i no en els drets humans

La Comissió Catalana d’Acció pel Refugi (CCAR) ha expressat avui la seva “preocupació” pel traspàs de competències d’immigració a la Generalitat anunciat per Junts i els socialistes perquè creu que “perpetua l’estigmatització de les persones migrants i refugiades (...) en comptes de posar al centre la necessitat de treballar en un model propi d’acollida complementari a l’estatal que no deixi enrere a ningú des d’una perspectiva de drets humans”. L’entitat creu que l’acord tancat entre les dues formacions pot afectar “la garantia dels drets fonamentals de les persones migrades i refugiades que viuen al territori, ja que continua reforçant mecanismes de seguiment i control” sobre elles. L’associació que des de fa més de vint anys associació defensa el dret d’asil i els drets de les persones refugiades lamenta, doncs, que el traspàs de competències sigui una “oportunitat perduda per avançar cap a una gestió migratòria i del refugi que posi al centre els drets humans” i aposta per una gestió migratòria descentralitzada que se centri més en les garanties que en la seguretat.

“Tot i que creiem en la necessitat d’avançar cap a un model de gestió migratòria descentralitzat, més proper i adaptat a la realitat catalana, l’acord se circumscriu exclusivament en accions de seguretat i control migratori que fomenten dinàmiques com l’augment de vigilància a fronteres, deportacions en calent o la voluntat de gestionar els Centres d’Internament d’Immigrants (CIE)”, sosté la CCAR en un comunicat recollit per l’ACN. L’associació demana que el traspàs de competències en migració sigui una “oportunitat per a garantir vies segures, la implementació de corredors humanitaris i l’actualització dels marcs normatius com el Pla de protecció internacional a Catalunya” i exigeix de nou el tancament immediat dels CIE. En la roda de premsa on van presentar i celebrar l’acord, el president de Junts, Carles Puigdemont, va apuntar que el traspàs permetrà reformular aquests centres d’internament i acabar amb les seves “condicions inhumanes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia