Política

política

Junts demana “fer fora Renfe de Catalunya” i retreu al Govern no tenir un “pla de xoc” per a Rodalies

Junts per Catalunya ha defensat al debat monogràfic sobre Rodalies al Parlament que el que cal és “fer Renfe fora de Catalunya”. Així ho ha assegurat aquest dimarts el diputat Salvador Vergés, que ha retret a Salvador Illa que hagi estat “desaparegut” durant 25 dies, i a la consellera Sílvia Paneque que no hagi presentat un “pla de xoc” de mesures urgents per a fer front al “desgavell” del servei ferroviari. Segons recull l’ACN, Vergés ha defensat planificar la política ferroviària des de Catalunya, “amb ànima nacional” i amb la “vista posada el 2050”. A més, el diputat també ha qüestionat que el traspàs de Rodalies pactat amb ERC sigui “realment integral”.

Durant la seva intervenció, Vergés ha retret al president Illa que “ha tardat” des del dia 1 de març a comparèixer. “Cap membre del seu Govern va aparèixer, i veiem que també és un govern submís i feble davant del Ministeri”, ha criticat. A banda, també ha retret a la consellera de Territori, Sílvia Paneque, que no hagi presentat un “pla de xoc contundent amb mesures eficients”, o que hagi “claudicat davant d’una vaga amb biaix polític”. Això, ha afegit, “dilueix encara més el fals traspàs”.

En aquest punt, el diputat de Junts ha carregat contra el traspàs acordat amb ERC, per no tenir concreció de terminis ni de recursos, i perquè continuarà sent operat “per una filial de Renfe” i amb Adif amb la titularitat de les vies. “Vostès, en la seva vida privada, entrarien en una empresa en fallida en minoria? Això és el que estan fent amb Catalunya” ha sentenciat Vergés.

En contraposició, el diputat ha defensat que volen “fer fora Renfe de Catalunya” i gestionar els serveis ferroviaris de forma diferent des de Catalunya. “Això vol dir una planificació amb la vista posada el 2050, incrementar la freqüència, reduir els temps de trajecte; un model que sigui integrat, integral i intermodal”, ha explicat el diputat. També ha defensat un model “policèntric, lluny del model radial de Renfe”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia