Política
Aena considera que cinc autobusos llançadora entre l'estació de Renfe i la T1 són "suficients"
La Cambra de Comerç reclama potenciar la connexió ferroviària del Prat perquè la manca de transport pot posar en perill l'èxit immediat i també futur de la terminal nova
Aena considera que mantenir cinc autobusos llançadora entre l'estació de Renfe de l'aeroport del Prat i la T1 és "suficient" i no creuen que s'hagi de reforçar l'enllaç amb més vehicles. Així ho ha dit el director de l'aeroport, Fernando Echegaray, en una roda de premsa en què ha valorat positivament el primer dia de funcionament de la terminal nova.
Per la seva banda, la Cambra de Comerç de Barcelona ha demanat aquest dimecres que es potenciï la connexió ferroviària de l'aeroport del Prat. Creuen que "l'actual retard dels nous accessos ferroviaris constitueix un factor restrictiu per a l'aprofitament de la T1 els anys vinents". La Cambra planteja aquest aspecte com una part dels nous reptes que cal afrontar ara que ja s'ha inaugurat la nova terminal T1, una infraestructura que qualifica de "vital".
L'entitat que presideix Miquel Valls veu una gran diferència en el grau de desenvolupament entre les noves instal·lacions de l'ampliació aeroportuària i els nous accessos ferroviaris. "Amb la terminal T1 ja inaugurada, aquests accessos estan encara en fases molt incipients de desenvolupament: el metro, en obres; Rodalies, en projecte; i l'alta velocitat, pendent d'estudi".
Segons aquesta organització, el més endarrerit és l'enllaç directe de la línia del TGV amb la nova terminal. Recorden que "que permetria configurar l'aeroport de Barcelona com un node multimodal estratègic perquè estén el seu àmbit d'influència a distàncies molt superiors a les actuals".
'Hub' euromediterrani
Saragossa, per exemple, "es troba ara mateix a tan sols una hora i mitja de Barcelona i així la connexió ferroviària en alta velocitat afavorirà el desenvolupament de la capital catalana com a aeroport central de l'Euroregió" cosa que entenen que li permetria convertir-se en un "hub euromediterrani".
La Cambra lamenta que la connexió del Prat amb el TGV està "pendent d'un estudi que no té data de realització" i creu que la T1 hagi entrat en servei sense disposar d'accessos ferroviaris directes ha estat fruit de la descoordinació. Afirma l'entitat que "les administracions implicades: Aena, Adif, ministeri de Foment i departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat" no s'han posat d'acord.
"És imprescindible la disponibilitat d'una connexió ferroviària", adverteix la Cambra de Comerç malgrat que Aena i TMB hagin programat un servei de connexió amb autobusos. També assenyala que la falta d'accessos ferroviaris directes a la T1 "compromet el potencial de desenvolupament de l'aeroport, sobretot en els primers anys de posada en funcionament.
Un altre dels reptes que marca la Cambra de Comerç de Barcelona és que "cal impulsar la revisió del pla director de l'Aeroport del Prat, atenent al seu nou repte a llarg termini: la capacitat del camp de vol". Això podria suposar noves pistes o l'ampliació de les existents. Amb tot, lamenten que les noves adaptacions s'hagin de produir en ple servei de l'aeroport, ja que això "generarà molèsties a viatgers" i al funcionament de la T1.
Per la seva banda, la Cambra de Comerç de Barcelona ha demanat aquest dimecres que es potenciï la connexió ferroviària de l'aeroport del Prat. Creuen que "l'actual retard dels nous accessos ferroviaris constitueix un factor restrictiu per a l'aprofitament de la T1 els anys vinents". La Cambra planteja aquest aspecte com una part dels nous reptes que cal afrontar ara que ja s'ha inaugurat la nova terminal T1, una infraestructura que qualifica de "vital".
L'entitat que presideix Miquel Valls veu una gran diferència en el grau de desenvolupament entre les noves instal·lacions de l'ampliació aeroportuària i els nous accessos ferroviaris. "Amb la terminal T1 ja inaugurada, aquests accessos estan encara en fases molt incipients de desenvolupament: el metro, en obres; Rodalies, en projecte; i l'alta velocitat, pendent d'estudi".
Segons aquesta organització, el més endarrerit és l'enllaç directe de la línia del TGV amb la nova terminal. Recorden que "que permetria configurar l'aeroport de Barcelona com un node multimodal estratègic perquè estén el seu àmbit d'influència a distàncies molt superiors a les actuals".
'Hub' euromediterrani
Saragossa, per exemple, "es troba ara mateix a tan sols una hora i mitja de Barcelona i així la connexió ferroviària en alta velocitat afavorirà el desenvolupament de la capital catalana com a aeroport central de l'Euroregió" cosa que entenen que li permetria convertir-se en un "hub euromediterrani".
La Cambra lamenta que la connexió del Prat amb el TGV està "pendent d'un estudi que no té data de realització" i creu que la T1 hagi entrat en servei sense disposar d'accessos ferroviaris directes ha estat fruit de la descoordinació. Afirma l'entitat que "les administracions implicades: Aena, Adif, ministeri de Foment i departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat" no s'han posat d'acord.
"És imprescindible la disponibilitat d'una connexió ferroviària", adverteix la Cambra de Comerç malgrat que Aena i TMB hagin programat un servei de connexió amb autobusos. També assenyala que la falta d'accessos ferroviaris directes a la T1 "compromet el potencial de desenvolupament de l'aeroport, sobretot en els primers anys de posada en funcionament.
Un altre dels reptes que marca la Cambra de Comerç de Barcelona és que "cal impulsar la revisió del pla director de l'Aeroport del Prat, atenent al seu nou repte a llarg termini: la capacitat del camp de vol". Això podria suposar noves pistes o l'ampliació de les existents. Amb tot, lamenten que les noves adaptacions s'hagin de produir en ple servei de l'aeroport, ja que això "generarà molèsties a viatgers" i al funcionament de la T1.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.