Un programa informàtic comptarà els minuts que els polítics surten als mitjans de la Generalitat
Les aparicions dels polítics als mitjans de comunicació de la Generalitat es mesuraran amb un programa informàtic d'aquí a uns mesos. Ho ha anunciat aquest divendres al Parlament la directora general de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Cullell, al Parlament.
El pluralisme als mitjans públics és un debat recurrent en les sessions de control de la CCMA, i Cullell ha explicat que s'estan desenvolupant aplicacions informàtiques que permetran calcular les aparicions dels polítics i els partits per analitzar la seva presència i tenir indicadors fiables sobre el pluralisme, en el sentit que reclamen els partits.
Llibre d'estil a finals d'any
Cap a final d'any podria ser aprovat el llibre d'estil dels mitjans de la CCMA, que s'està treballant, i ha de ser debatut i votat, segons ha anunciat el president de la CCMA, Albert Sàez. Arran d'una pregunta del diputat Carmel Mòdol, d'ERC, Sàez ha dit que el consell de govern de la corporació "no ha dedicat ni un minut a analitzar aquesta expressió que forma part del que surt als diaris i també en una recent novel·la", en referència a la crosta nacionalista definida pel diputat socialista Joan Ferran
Per Sàez el llibre d'estil ha de ser un instrument per solucionar els debats polítics que està generant aquest concepte. Joan Ferran, present en la sessió de control com a diputat del PSC, ha replicat que els mitjans han de fugir de "terminologia extrema fruit d'una determinada concepció del que ha de ser la política del país". En aquest sentit, espera que el llibre d'estil defensi uns mitjans "nacionals però no amb tics de discurs nacionalista".
Cullell ha avançat que la CCMA tancarà el 2008 amb dèficit zero, una fita que la corporació assolirà per tercer any consecutiu si l'auditoria anual confirma les dades provisionals. Tot i la satisfacció pels resultats, i tenint en compte el context de crisi, en què els ingressos per publicitat s'han reduït un 9,5%, Cullell es manté prudent amb vista als pressupostos del 2009, mentre apunta que els mitjans de la Corporació estan resistint millor que altres empreses la reducció de publicitat, que ha arribat a percentatges d'entre el 12 i el 25% en el sector.
Encara no s'ha tancat el balanç econòmic del 2008, però la directora de la CCMA ha avançat en la comissió de control de l'organisme que s'acabarà el 2008 sense dèficit. Cullel considera que el finançament publicitari "s'està controlant bé" davant la crisi, però "per no caure en un excessiu optimisme" ha remarcat que els ingressos han baixat un 9,5% i es podrien reduir més aquest any.
A més, la directora de la CCMA s'ha mostrat orgullosa d'haver aconseguit aquests resultats econòmics "sense tocar la programació", que ja està "donant alegries d'audiència", després de les fortes baixades de l'estiu i principi de curs. La programació s'ha d'anar renovant en els pròxims mesos, especialment al Canal 33, on ha anunciat canvi d'imatge i programació a partir del març.