Huguet considera que és millor privatitzar el Prat “abans que continuar amb el model actual”
El conseller en funcions d'Innovació, Universitats i Empresa demana que l'aeroport funcioni com una empresa independent per evitar “un model centralitzat privat al servei de Madrid”
Recorda que “queden pendents de transferir els aeroports de Girona i Reus”
El conseller en funcions d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha explicat aquest migdia que prefereix un model de gestió privada de l'Aeroport del Prat “abans que continuar amb el model actual dependent d'Aena”, després de l'anunci del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero.
Huguet ha alertat que “cal mirar la lletra petita. Si això és una privatització en paquet de tots els aeroports, és pitjor que la situació anterior perquè consagraria un model centralitzat en mans privades al servei de Madrid” i ha demanat que l'Aeroport del Prat “passi a ser una sola empresa. Si no és així, estaríem davant d'un atac total al futur econòmic de Catalunya”.
Huguet també ha lamentat que “sobre un tema transcendent com el de l'Aeroport del Prat, en què hi ha hagut converses amb la Generalitat, el primer que s'havia de fer era parlar amb el govern de Catalunya i això no s'ha fet o no s'ha fet prou”.
El conseller també ha recordat que “queden pendents de transferir els aeroports de Girona i Reus. Estan marejant la perdiu després de molts mesos de tenir l'Estatut en vigor, però sense que s'apliqui en aquest punt”.
Sobre la participació de la Generalitat en la gestió del Prat, Huguet ha reconegut que desconeix si hi ha hagut “converses oficials o transparents”, però que en qualsevol cas “caldrà veure si la privatització és total”. En cas contrari, Huguet seria partidari d'una “participació minoritària del govern català”.