Política

Tortosa

ERC projecta un pont a la pilastra del monument

Monclús presenta quatre propostes per millorar la mobilitat al voltant del riu Ebre

El can­di­dat d'ERC a l'alcal­dia de Tor­tosa, Josep Felip Monclús, ja ha con­cre­tat la seua pro­posta per a la pilas­tra de l'antic pont de la Cinta, on hi ha el monu­ment fran­quista de la Bata­lla de l'Ebre. Si fa just una set­mana l'alcalde i can­di­dat de CiU, Fer­ran Bel, pro­po­sava una solució “ima­gi­na­tiva i inte­grada” per fer-hi una pas­sa­rel·la, Monclús va anar més enllà que l'actual soci de govern d'Esquerra. Així, Monclús va mos­trar un plànol i una recre­ació vir­tual de la pas­sa­rel·la de via­nants. Els repu­bli­cans, amb l'asses­so­ra­ment d'un estudi d'arqui­tec­tes, cal­cu­len que amb 950.000 euros es millo­ra­ria la mobi­li­tat entre el nucli antic de Tor­tosa i el barri de Fer­re­ries, tot recu­pe­rant el pas històric sobre l'Ebre. Monclús va con­cre­tar els aspec­tes tècnics de la pas­sa­rel·la: una estruc­tura acces­si­ble amb esca­les i ram­pes, de doble biga amb gelo­sia, amb un ample útil de 6,50 metres. L'únic punt de recol­za­ment inter­medi seria la pilas­tra exis­tent, on des­can­sa­rien dos trams de pont, de 45 i de 70 metres.

En una altra fase, des de la mateixa pilas­tra, un segon braç del pont es podria rami­fi­car fins a la plaça pro­jec­tada davant de la cate­dral. Amb tot, Monclús va acla­rir que la pas­sa­rel·la pro­po­sada per ERC també seria com­pa­ti­ble, tècni­ca­ment, amb la con­ser­vació del monu­ment, tal com pre­veu CiU. Així, només va insi­nuar que “la posició d'ERC” és que cal­dria reti­rar el monòlit fran­quista, però va mati­sar que l'Ajun­ta­ment no hau­ria de cos­te­jar les obres, si és cert que el monu­ment per­tany a l'exèrcit espa­nyol. Segons Monclús, l'actu­ació es com­ple­ta­ria amb l'eixam­pla­ment de les vore­res de l'avin­guda Felip Pedrell amb un voladís sobre el riu (850.000 euros) i amb l'ampli­ació de les vore­res del pont de l'Estat, fins asso­lir els 3,5 metres (200.000 euros). El pro­jecte inclou­ria la subs­ti­tució de les bara­nes actu­als, “perquè incom­plei­xen l'actual nor­ma­tiva de segu­re­tat”. Final­ment, Monclús va defen­sar la neces­si­tat de fer un ter­cer pont viari entre Remo­lins i l'eix de l'Ebre (C-12).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.