Política

Aeroport sense avions

Fabra defensa la inauguració, tot i l'absència dels permisos

Camps declara que el presidentde la Diputació de Castelló és un “visionari”

El president del govern valencià, Francisco Camps i el de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, han inaugurat aquest divendres el projecte de l'aeroport de Castelló. Amb un pressupost que ronda els 150 milions, l'aeroport no compta encara amb els permisos de navegació, que podrien arribar a l'estiu. L'aeròdrom és propietat de la societat pública Aerocas, participada majoritàriament pel govern valencià.

L'explotació corre a càrrec de l'empresa Concesiones Aeroportuarias, els primers 8 anys. Segons previsions de Fabra, Aerocas pagarà uns 8 milions en aquest període per compensar pèrdues inicials. Les previsions són que l'aeroport reba inicialment 600.000 passatgers l'any fins arribar al milió en 2019.

Davant unes 1.500 persones vingudes en autobusos dels municipis de la demarcació, Fabra ha destacat que aquesta inauguració era una molt bona oportunitat per acomiadar-se de la gent que l'ha envoltat al llarg de 16 anys al capdavant de la Diputació de Castelló.

El dirigent castellonenc ha remarcat la importància d'aquest aeròdrom per als sectors econòmics i turístics de la zona. Sobre els dubtes de la viabilitat del projecte i la seua proximitat amb l'aeroport de València, Fabra ha recordat que en el seu moment, fa un segle, també es va dubtar del port de Castelló.

El president dels populars de Castelló també ha criticat en el seu discurs tots aquells que dubtaven que el projecte es podria inaugurar durant aquesta legislatura i aquells que diuen que estan “bojos” per “inaugurar un aeroport sense avions”. “Aquest és un aeroport per a les persones, per a Castelló i a partir de hui durant mes i mig qualsevol ciutadà que ho desitge podrà visitar la terminal i caminar per les pistes, una cosa que no podrien fer si s'enlairessin avions”, ha dit Fabra.

El president del govern valencià, Francisco Camps, per la seua banda, ha qualificat Carlos Fabra com un “visionari” per haver ideat el projecte de l'aeroport ara fa 15 anys. Camps ha remarcat els patiments del president de la Diputació de Castelló per dur endavant la infraestructura i ha destacat les oportunitats econòmiques que se li obren a Castelló amb l'aeroport, que ha definit com “la culminació d'un somni”.

El president valencià ha afegit que estava '”molt content” per les infraestructures inaugurades en aquesta legislatura i, en concret, d'aquest aeroport “després de vuit anys”

Polèmica

Al llarg d'aquest temps la polèmica ha acompanyat la construcció de l'aeròdrom, situat en una zona que s'ha projectat cap al turisme en la darrera'última dècades amb projectes com Marina d'Or o l'impuls dels camps de golf a municipis a l'entorn de l'aeroport.

L'aeroport de Castelló s'ubica al municipi de Vilanova d'Alcolea (Plana Alta) a uns 40 quilòmetres al nord de la capital de la demarcació i a una distància semblant de nuclis turístics de platja com Benicàssim, Orpesa i Peníscola.

L'oposició ha criticat durament el projecte pels sobrecostos i la proximitat a aeroports com el de València o Reus. Des de l'inici s'ha vinculat a una decisió personal del president de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, que finalitza la seua darrera legislatura amb el projecte inaugurat.

Una altra de les polèmiques va arribar quan es va conèixer que l'artista Juan Ripollès construiria una estàtua de 24 metres d'alçada inspirada en Carlos Fabra en una de les rotondes d'accés a l'aeroport. Els partits de l'oposició varen criticar el cost de 300.000 euros, a càrrec de l'empresa de societat pública Aerocas.

Dades

Segons les dades que publica Aerocas, l'aeroport de Castelló disposarà d'una pista de 2.700 metres de longitud i 45 metres d'amplada. Quan estiga a ple funcionament, indica Aerocas, la pista es podria allargar fins els 4.000 metres, podent acollir vols intercontinentals o hangars per al manteniment de les flotes.

En la seua darrera fase, l'aeròdrom tindrà una plataforma d'estacionament d'aeronaus de 55.000 metres quadrats , una terminal de passatgers de dos plantes, aparcament per particulars, taxis i autocars, terminal de càrrega, edifici per serveis d'extinció d'incendis, central elèctrica i abastiment de combustible pels avions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.