Fabra posa València i el partit al servei d'Espanya
El congrés dels populars valencians clou sense representants de Génova i amb crides a la unitat territorial
El líder valencià subratlla que l'únic model vàlid per eixir de la crisi és el del PP
Alberto Fabra ha revalidat aquest cap de setmana el seu lideratge al capdavant del PP valencià, el segon graner de vots de Mariano Rajoy. Aquesta lleialtat, però, no ha estat recompensada per Génova, que no ha enviat cap representant de pes al conclave alacantí. Sols els presidents de Galícia i les Balears, Alberto Núñez Feijóo i José Ramón Bauzá –dos dels barons més crítics amb l'expresident Camps–, van participar en la cloenda del congrés amb uns discursos marcats per la crida a la unitat d'Espanya i fortes crítiques als socialistes.
El líder valencià també va coincidir amb els seus homòlegs i va assegurar: “Les comunitats som part d'una cosa molt gran, que és Espanya. No hem de practicar una autonomia mal entesa”, en un to molt crític i amb clara al·lusió a Catalunya. Fabra també va posar el País Valencià al servei de l'Estat per eixir de la crisi. “Els valencians som els primers a posar l'espatlla. Som un exemple de responsabilitat per a aquells que es dediquen a treballar”, va emfatitzar. Fabra va insistir que el model del PP, que ha enfonsat les arques públiques valencianes, és el més vàlid.
L'únic moment reivindicatiu del discurs de Fabra va ser quan es va adreçar a Rajoy –del qual es va projectar un vídeo amb paraules de felicitació per al líder valencià– per demanar-li un finançament més just, i una resposta al dèficit hídric i al corredor mediterrani.
LA FRASE
Campanya a Catalunya per trencar tòpics
El PP vol explicar als catalans “la veritat” en temes com ara el pacte fiscal, el sistema de finançament, els peatges a les carreteres catalanes, la situació dels bancs i les caixes de Catalunya i també, és clar, el bilingüisme. Per fer-ho, la direcció del PP a Catalunya està enllestint una campanya que es presentarà i es començarà a difondre després de l'estiu. De moment, ja s'han iniciat els treballs per posar nom a la campanya, que podria ser Dret a saber, fent un joc de paraules amb el dret a decidir. Pel que fa al contingut d'aquesta ofensiva informativa, la campanya es distribuirà en blocs, entre sis i deu, en funció de cada àmbit temàtic (pacte fiscal, peatges, estructures...) per intentar que els ciutadans coneguin el que els populars consideren que és “la veritat” en alguns dels temes més controvertits i actuals que a hores d'ara es tracten a Catalunya.