Política

L'arribada de l'AVE generarà un impacte de 70 milions a Alacant

Un estudi elaborat per institucions i patronal afirma que la infraestructura crearà 735 llocs de treball

La línia d'alta velocitat serà inaugurada el pròxim dilluns per Rajoy i el príncep Felip

Quan tan sols falten quatre dies per a la posada en marxa de la línia d'alta velocitat entre Alacant i Madrid –amb 10 anys d'endarreriment sobre les primeres previsions–, institucions i patronal han fet front comú per defendre els beneficis que suposarà la seua arribada. La consellera d'Infraestructures, Isabel Bonig i el conseller d'Economia, Máximo Buch, han xifrat aquest impacte en un increment de 70 milions d'euros al PIB i la creació de 735 llocs de treball.

Les dades s'han donat a conéixer en el transcurs de la presentació de l'informe “L'impacte econòmic de l'AVE a Alacant. Estratègies d'aprofitament” que s'ha fet aquest dijous a la seu de la Confederació Empresarial d'Alacant (COEPA) en presència dels dos consellers, el president de la Diputació, Luis Pastor, l'alcaldessa d'Elx, Mercedes Alonso, la regidora d'Urbanisme d'Alacant, Marta García Romeu i una nodrida representació de l'empresariat alacantí.

Màximo Buch ha explicat que “les previsions econòmics de què parlem són una dada inicial i dependrà de la faena que fem tots plegats d'incrementar-les”, cosa que, segons l'opinió, de Buch serà possible gràcies “a l'àmplia oferta de negocis i d'oci d'Alacant i al dinamisme dels seus empresaris”. Buch ha assegurat que les dades de què disposen d'altres ciutats on l'AVE ja està en funcionament, com el cas ara Màlaga o València, confirmen aquestes previsions i ha posat l'exemple de la capital valenciana “on els viatges de negocis s'han incrementat quasi un 25 per cent amb l'AVE”.

De la seua banda, la consellera Bonig, ha considerat que la nova infraestructura contribuirà a potenciar el “turisme residencial”. En aquest sentit, ha recordat que Alacant lidera la venda d'habitatges a estrangers i que l'any passat “els madrilenys van comprar 4.317 habitatges”, cosa que va suposar 400 milions d'euros.

Villena-Alcoi

Bonig ha explicat també que a partir de dimarts un servei d'autobusos unirà Villena amb Alcoi amb 7 freqüències diàries entre setmana i 2 durant caps de setmana. La consellera, però, també ha confirmat que l'Ajuntament de Villena s'ha negat a crear un àrea mancomunada de taxis, raó per la qual els vehicles de fora de Villena que vulguen treballar a la ciutat hauran de demanar permís.

Pel que fa a Alacant, Bonig s'ha mostrat confiada perquè, finalment, s'arribarà a un acord per poder oferir serveis regulars de transports que comuniquen l'AVE amb poblacions com Elx o Benidorm. “S'han de donar facilitats als usuaris i en aquesta línia treballem i ja tenim molts punts en comú, encara que no tots”, ha precisat.

Els usuaris de l'AVE, a més, també podran gaudir de “combinats” per al transport metropolità, de manera que amb el bitllet de tren podran utilitzar igualment el TRAM i els autobusos urbans.

Fabra i el mal oratge

Entre altres qüestions, el conseller Buch ha insistit a aprofitar totes les potencialitats de l'alta velocitat i les condicions climatològiques d'Alacant. “Es podrien realitzar ofertes puntuals quan les previsions per a Madrid siguen de pluja i fred, però de sol i bones temperatures a Alacant per incentivar el turisme a Alacant”. Una idea que, segons, ha explicat ha estat del mateix president de la Generalitat, Alberto Fabra. Buch també ha indicat que demanaran la incorporació d'Alacant a la xarxa de ciutats de l'AVE com una eina més per a afavorir el turisme.

Línia 2 TRAM

Per últim, la consellera d'infraestructures ha confirmat que les dates previstes per a l'entrada en funcionament de la línia 2 del TRAM d'Alacant que ha d'unir la capital amb la Universitat i Sant Vicent del Raspeig es mantenen per al mes de setembre, coincidint amb l'inici del curs. Les proves d'aquesta nova línia començaran a finals de mes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.