Política

política

Roca substitueix Noguer a l'alcaldia de Sant Gregori

El batlle sortint posa fi a deu anys de “servei a l'entitat més important del municipi”

Just després, en un ple extraordinari convocat d'urgència, el seu relleu és escollit amb els vots de CiU

Sis dies després que Jordi Noguer anunciés que volia dei­xar l'alcal­dia de Sant Gre­gori a mig man­dat, el muni­cipi de la vall de Llémena ja té bat­lle nou. Quim Roca, pri­mer tinent d'alcalde i por­ta­veu de CiU a l'Ajun­ta­ment, va ser esco­llit amb els vots del seu grup (vuit regi­dors dels onze del ple).

Hi va haver dos plens en un. En el pri­mer, Jordi Noguer va posar fi a deu anys “de ser­vei a l'enti­tat més impor­tant del muni­cipi [l'ajun­ta­ment]”, segons va dir. El ple de la renúncia de Noguer va durar un quart d'hora i el bat­lle sor­tint va des­ta­car: “El 2003, quan vaig entrar a l'alcal­dia, em tro­bava més sol a l'Ajun­ta­ment que en la feina d'abans amb les enti­tats.” Noguer va recor­dar que havia entrat el 1999 a l'Ajun­ta­ment gràcies a l'alcalde Lluís Fer­rer.

Un mes més amb Noguer

En prin­cipi, Jordi Noguer con­ti­nuarà de regi­dor un mes més. Quan ple­gui, Josep Nadal, antic alcalde de Palol de Revar­dit, entrarà de regi­dor. Nadal era ahir entre el nombrós públic que va voler assis­tir al traspàs de poders, igual que el pre­si­dent del Con­sell Comar­cal del Gironès, Jaume Bus­quets.

Just després de la pri­mera sessió, va arri­bar la segona. Els grups van accep­tar que es tra­mités la urgència del ple, en el qual Quim Roca va ser esco­llit nou alcalde de Sant Gre­gori. Va tenir els vots de CiU (vuit). El grup d'Inde­pen­dents es va abs­te­nir i ERC va donar els dos vots al seu por­ta­veu, Josep Vidal.

Regi­dor des del 2008

El nou alcalde, Quim Roca (Sant Gre­gori, 1983), es veu pre­pa­rat per assu­mir els dos últims anys de man­dat. Amb vuit regi­dors d'onze, CiU ha osten­tat l'alcal­dia del poble, que ara té uns 3.300 habi­tants, des del res­ta­bli­ment de la democràcia. Roca va entrar el juny del 2008 a l'Ajun­ta­ment de Sant Gre­gori en subs­ti­tució de Raquel Puja­das. Va assu­mir les àrees de Joven­tut i Esports i, a par­tir del 2009, la d'Hisenda.

El 2011, Roca ja va ser el número 2 en les llis­tes de CiU i, després del debat entre la vin­tena de per­so­nes de la secció local del par­tit, ha accep­tat fer un pas enda­vant. “En Jordi [Noguer] m'ha comen­tat que em veia pre­pa­rat, i jo també m'hi veig”, deia Roca ahir a la tarda.

En el seu par­la­ment d'ahir al ple extra­or­di­nari, Quim Roca va recor­dar que quan Jordi Noguer li va pro­po­sar d'entrar al grup de CiU a Sant Gre­gori (el novem­bre del 2006), mai hau­ria pen­sat que aca­ba­ria fent d'alcalde. “Tinc la sen­sació que, des que vaig entrar de regi­dor [juny del 2008], ni un sol moment no he parat de tre­ba­llar pel poble, la vall i la comarca”, va expo­sar el nou alcalde al públic.

Quim Roca també és res­pon­sa­ble de Turisme del Con­sell Comar­cal del Gironès i, des del 2011, ja tenia dedi­cació exclu­siva a l'Ajun­ta­ment. Des del 2009, és mem­bre de la Man­co­mu­ni­tat de la Vall de Llémena.

LES FRASES

Quan vaig entrar al grup local de CiU [novembre del 2006], mai hauria pensat que faria d'alcalde
Quim Roca
ALCALDE DE SANT GREGORI (CIu)

LA XIFRA

5
anys
fa que Quim Roca és a l'Ajuntament. Hi va entrar, de número 8, com a regidor de Joventut i Esports el 2008.
No podia seguir el ritme d'alcalde. Me n'he adonat jo abans que se n'adonessin els altres
Jordi Noguer
ALCALDE SORTINT DE SANT GREGORI


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.