política
Unió presenta la nova marca electoral per rellançar el partit
Unió Democràtica de Catalunya (UDC) estrenarà marca amb vista a les eleccions catalanes del 27-S. Catalanitat, centralitat i Europa són els tres elements que pretén integrar la nova imatge, que UDC circumscriu, de moment, a les eleccions però que es podria convertir en logotip oficial si ho acaba aprovant la militància en congrés. El director de campanya i portaveu adjunt d'UDC al Congrés, Josep Sánchez Llibre, defensa que el partit vol situar-se “en el cor de la catalanitat assenyada, cohesionada i plenament integrada a Europa”. UDC insisteix a reivindicar la “plena sobirania de Catalunya des del diàleg, el pacte i la consulta” amb respecte a la llei espanyola.
El diputat democratacristià explica que el fons blau del logotip representa el perfil de Catalunya i l'“espai central” que hi ocupa UDC. També destaca la modernització i el “dinamisme” del nou logotip sense ser “rupturista” amb l'actual. Sánchez Llibre reivindica UDC com el “paraigua del seny català” perquè “només amb seny aconseguirem els nostres objectius”.