Política

JORDI ROCA

PARTIT POPULAR

“Viatjarem de l'Arboç a Alcanar sense peatges”

El PP diu que les concessions que vencen el 2019 no es renovaran, fet que permetria alliberar els peatges

El candidat creu en un ‘lobby' tarragoní que consensuï els temes abans de negociar a Madrid

La millor manera de valorar un govern és comparar com estàvem fa quatre anys i com estem ara
La llei estatal de la reforma local ha evitat que molts ajuntaments haguessin de tancar
El gran error que va cometre Ballesteros va ser trencar el consens ciutadà en matèria ferroviària

Després de l'experiència com a regidor a l'Ajuntament de Tarragona i diputat al Parlament, el cap de llista per Tarragona del PP, Jordi Roca, afronta el nou repte amb una premissa: “Sempre hem pensat en allò que interessa a la gent, tot i que d'altres prioritzin interessos de partit.” Segons Roca, la millor manera de valorar l'acció de govern és comparar “com estàvem fa quatre anys i com estem ara”.

El candidat defensa “un lobby tarragoní” al Congrés, però, per fer-ho, “s'ha de tenir gent a totes les institucions”. En l'àmbit de les infraestructures del territori, Roca considera clau: “El consens s'ha de tenir primer entre nosaltres, abans de negociar-lo allà.” Sobre l'anunci del PP que l'Estat no renovarà les concessions d'autopistes que caduquen el 2019, Roca assegura que, al final de la legislatura, això permetrà “anar d'Alcanar a l'Arboç gratuïtament en una autopista de dos carrils per sentit”, tant si s'alliberen peatges com si es converteix l'autopista en autovia. La mesura també afectaria l'AP-2, per circular fins a Aragó.

Pel que fa al corredor del Mediterrani, el candidat remarca que “mai s'havia apostat abans pel corredor” i recorda que “ha estat en els últims quatre anys quan s'ha triplicat el pressupost d'infraestructures ferroviàries al territori”. Quant al retard del tercer fil com a solució provisional a les mercaderies, Roca l'atribueix a les al·legacions presentades per alguns alcaldes. En relació amb l'advertència feta per l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros (PSC), d'activar el recurs al tercer fil si Foment no posa a licitació les obres de millora de l'estació, Roca ho considera “anecdòtic” i recorda: “El gran error que va cometre Ballesteros va ser trencar el consens que teníem a la ciutat en matèria ferroviària.” En referència als elevats costos energètics que han de suportar tant la química com les famílies, Roca admet que hi ha un problema, que té l'origen “en els 26.000 milions de dèficit tarifari que va deixar Zapatero, mentre pujava un 70% la factura de la llum”, i afirma que s'està solucionant “ordenant aquest desgavell”. En matèria d'emprenedoria, Roca no és partidari “d'apostar per convertir un sector en emergent” i prefereix deixar-ho en mans dels emprenedors. Per rebaixar l'atur, el PP aposta per crear un teixit productiu potent que generi “un creixement progressiu i prudent” que permeti reincorporar al mercat de treball especialment els joves i les dones. Finalment, Roca també considera que la llei de racionalització i sostenibilitat de l'administració local ha posat ordre en molts ajuntaments i “ha evitat que molts haguessin de tancar, sense deixar de prestar els serveis”.

Experiència i previsió

Jordi Roca (Tarragona, 1970) confessa: “La política és una de les meves passions, estic 24 hores pensant en política, no és una cosa que facis de vuit del matí a tres de la tarda.” Roca valora molt tenir experiència en política i creu que a les institucions “s'hi ha d'anar amb un cert coneixement”. Roca explica que la millor manera de treballar per un territori és a llarg termini i s'allunya d'aquelles propostes que només pretenen obtenir un resultat “de cara al mes que ve o al titular de l'endemà”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia