Política

El govern de Vilassar de Mar aprova els comptes per la mínima

El govern de Vilassar de Mar va aprovar el pressupost d'enguany per la mínima en el ple de dijous. El pressupost va tenir el suport d'onze regidors: els set de l'equip de govern, d'ERC i Gent per Vilassar de Mar (GxV), i els quatre de Babord. Deu hi van votar en contra: CiU (5), el PSC (2), C's (2) i Vilassar de Mar Sí que Pot/Sí Puede (1).

L'alcalde, Damià del Clot (ERC), va dir ahir en roda de premsa que els principals problemes que han tingut per configurar el pressupost és l'enorme deute municipal i la poca dotació del personal del consistori, que ara està augmentant.

L'endeutament de l'Ajuntament va ser de 22,17 milions d'euros el 2015 i el de la Societat Municipal de Promocions Urbanes SA, d'11,8 milions d'euros. Aquesta empresa municipal està fent un concurs de creditors. Prop de 2,9 milions d'euros del pressupost es destinaran a pagar els interessos i les amortitzacions als bancs. A més, es preveu destinar 50.000 euros a realitzar una auditoria a l'empresa municipal.

L'Ajuntament preveu ingressar 19.660.046 euros, que, bàsicament, provindran de l'augment d'impostos directes, indirectes i taxes. La despesa del municipi puja fins a 19.643.266 euros. D'aquests, 27.000 euros s'invertiran en iniciatives de participació ciutadana.

En el ple, el PSC va presentar una moció per destinar 40.000 euros a mesures per fomentar l'ocupació, que es va aprovar amb els vots de CiU, el PSC i C's, mentre que Babord i Vilassar de Mar Sí que Pot/Sí Puede es van abstenir. Això pot afectar el pressupost. “S'haurà de negociar com es fa”, va exposar Josep Solé (ERC), regidor d'Hisenda, en la roda de premsa. El govern va proposar al PSC destinar els 16.000 euros del sobrant del pressupost a això, però els socialistes ho van rebutjar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.