Iglesias busca els últims vots a l'arc mediterrani
Podem farà una campanya més intensa a Catalunya, el País Valencià i les Balears, on confia que quedaran primers
El partit morat recupera el “somriure” i acompanya el seu lema amb un cor
De cara al 26-J, els principals líders de Podem no faran tombs arreu de l'Estat, sinó que volen optimitzar els recursos de campanya i centrar-se en els territoris on consideren que és possible millorar les expectatives. Catalunya, el País Valencià i Illes Balears són tres dels grans objectius en aquesta nova batalla. I és per això que Ada Colau i Mónica Oltra tindran un paper destacat per intentar fer possible el sorpasso al PSOE.
En aquests territoris, no només confien a esgarrapar algun diputat més, sinó que també esperen que, com ja va fer En Comú el 20-D, puguin quedar en la primera posició. Una altra de les àrees en què es treballarà amb més intensitat serà Madrid i, sobretot, Andalusia, des de la convicció que és possible continuar pujant. I ara més, després que el cas del ERO, que afecta dos expresidents socialistes, hagi tornar a situar-se al centre de l'actualitat a les vigílies d'engegar-se la campanya. Precisament serà a Barcelona (11 de juny), Alacant, Madrid i Andalusia on Iglesias compartirà tribuna amb el líder d'IU, Alberto Garzón, amb el qual pretén forjar una aliança estable, més enllà del 26-J. En el míting andalús se'ls unirà també l'exdirigent Julio Anguita.
Amb el lema El somriure d'un país i un cor multicolor que substitueix la o d'Unidos, la cúpula de Podem –encapçalada per Pablo Iglesias, Íñigo Errejón, Carolina Bescansa i Irene Montero– presentava ahir la campanya, que insistia que vol que sigui en to positiu i presentant-se com l'alternativa al PP. En les últimes setmanes, i després del fracàs de la investidura de Pedro Sánchez, la direcció de Podem està concentrada a millorar la seva imatge i, en aquest sentit, han volgut recuperar la idea del “somriure” del 20-D.