Estudien no abonar part del sondeig de TV3
El contracte inclou penalitzacions si el resultat no s'ajusta a la realitat
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) estudia, conjuntament amb la resta de televisions autonòmiques i RTVE, el pagament del sondeig a peu d'urna que diumenge va fer l'empresa Sigma 2. La raó és el resultat equivocat que va donar l'enquesta i que va diferir substancialment de les xifres reals que es van obtenir a les onze de la nit.
Aquesta no és la primera vegada que hi ha desajustos, per la qual cosa cada vegada són més les empreses de comunicació que inclouen clàusules en el contracte que preveuen penalitzacions d'acord amb el decalatge entre les xifres de l'enquesta i les reals.
Així ho van confirmar a aquest diari fonts de la corporació després de les queixes que s'han registrat pels errors detectats. L'enquesta va ser un producte que va sol·licitar l'empresa de RTVE i la Forta, que uneix les televisions autonòmiques. La despesa es reparteix a parts iguals entre totes dues empreses. En el sondeig per a les eleccions del 2016 hi van participar 132.000 enquestats i es va dur a terme en 1.100 col·legis.
El director de comunicació de Sigma 2, Antonio Asensio, assegurava ahir al matí que l'empresa “està analitzant i estudiant totes les dades per entendre què ha passat”. Assegura que les dades del PSOE i C's van estar a prop i que el problema ha estat en el PP i en Podem. “Totes les enquestes han fallat aquí, potser la gent té certa resistència a dir que ha votat segons quin partit”, afirmava.