Política

Birmània

La policia presenta nous càrrecs contra la líder Aung San Suu Kyi

La poli­cia bir­mana va pre­sen­tar ahir nous càrrecs con­tra la líder electa bir­mana, Aung San Suu Kyi, que està en arrest domi­ci­li­ari des del cop d’estat mili­tar de l’1 de febrer pas­sat. La Nobel de la pau i con­se­llera d’estat va ser acu­sada el 3 de febrer d’impor­tació il·legal d’un dis­po­si­tiu telefònic i s’espe­rava que com­pa­regués avui davant el jutge. Segons l’advo­cat Khin Maung Zaw, Suu Kyi ha estat acu­sada també d’un delicte rela­ci­o­nat amb la llei de des­as­tres natu­rals. Es tracta del mateix càrrec pre­sen­tat con­tra el pre­si­dent, Win Myint, també sota arrest i acu­sat d’infrin­gir les mesu­res de dis­tan­ci­a­ment social impo­sa­des per la pandèmia en orga­nit­zar un acte elec­to­ral al qual van assis­tir més de 30 per­so­nes. Suu Kyi, de 75 anys i que ja va pas­sar 15 anys sota arrest domi­ci­li­ari durant l’ante­rior junta mili­tar, s’enfronta a una pena de fins a tres anys de presó pel delicte d’impor­tació il·legal.

La junta mili­tar també va acu­sar sense pro­ves els mani­fes­tants pro­de­mocràtics de vio­lents i d’ata­car la poli­cia. A més, va dur a terme una apa­gada d’inter­net ahir a la mati­nada per segona nit con­se­cu­tiva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.